• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Helios planuje w 2009 r. otworzyć 3-4 nowe placówki w centrach handlowych

Centrum Filmowe Helios, operator 25 kin, nie odczuwa oznak kryzysu i planuje w 2009 roku otworzyć 3-4 nowe multipleksy - poinformował PAP Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa.
  • Autor: PAP
  • Data: 07-01-2009, 13:04

"Od października obserwujemy duży wzrost widowni, dlatego nie odczuwamy żadnego kryzysu, wręcz przeciwnie. Cały 2008 rok był bardzo dobry i optymistycznie patrzymy na 2009 rok. Oczywiście potencjalnie wzrost bezrobocia może w końcu uderzyć w naszą branżę, ale nie jesteśmy na pierwszym froncie" - powiedział prezes.

"Spodziewam się natomiast spowolnienia nowych otwarć kin dopiero w 2010 roku, czy 2011 roku, bo dopiero wówczas ujawnią się obecne
kłopoty deweloperów z pozyskaniem kapitału na inwestycje" - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Centrum Filmowe Helios planuje otworzyć w 2009 roku kolejne nowe kina, po tym jak w 2008 roku zwiększyło ich liczbę o 5 multipleksów. "Planujemy w tym roku uruchomić 3-4 kina. Będą to multipleksy w Legnicy, Lubinie, Piotrkowie Trybunalskim oraz Słupsku" - powiedział prezes.

W 2008 roku Helios sprzedał 6,35 mln biletów, z czego 6,15 mln w multipleksach, co dało mu 22-proc. udział w rynku. Z 25 posiadanych obecnie przez spółkę obiektów 4 to kina tradycyjne, pozostałe to kina wielosalowe.

Największy gracz na rynku Cinema City International sprzedał w Polsce w ubiegłym roku 11,7 mln biletów, a drugie Multikino wraz z Silver Screen 9,35 mln.

"Ubiegły rok był bardzo dobry dla branży i pokazał, że rynek nie jest już tylko i wyłącznie uzależniony od hitów, które przyciągają 3 mln publiczności" - powiedział Jagiełło.

Wartość rynku w multipleksach wzrosła w 2008 roku o 20 proc. do 471 mln zł. Średnia cena biletu wzrosła do 17 zł brutto, podczas
gdy rok wcześniej wynosiła 15,4 zł.

Przychody Heliosa po trzech kwartałach 2008 rok wyniosły 96,9 mln zł, EBITDA - 20,2 mln zł, a zysk netto 5,7 mln zł.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!