• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Hipermarkety kontra dyskonty. Będzie gorąco

Polskie sieci handlowe coraz częściej stosują politykę gwarancji najniższej ceny mającą przekonać klientów, że to właśnie u nich, a nie u konkurencji zakupy są najtańsze. Nie robią jednak tego na taką skalę jak w innych krajach. Efekt? Każda działająca w Polsce sieć jest przekonana, że u niej jest najtaniej. Na stałym zmniejszaniu marż cierpią za to producenci, a także klienci - czytamy w serwisie pieniadze.gazeta.pl.
  • Autor: pieniadze.gazeta.pl
  • Data: 16-03-2013, 10:16
Hipermarkety kontra dyskonty. Będzie gorąco

Jeszcze do niedawna w Polsce rynkowy podział łupów był ustalony - hipermarkety sięgały po klientów z klasy średniej i bogatszych, a do dyskontów zaglądali najbiedniejsi konsumenci. Zmienił to jednak kryzys i masowa ekspansja dyskontów, zwłaszcza Biedronki, która zaczęła na potęgę otwierać nowe sklepy. Na dodatek dyskonty zmieniły swoją strategię i do produktów własnej marki zaczęły dokładać więcej markowych towarów, bardziej trafiających w gust bogatszych klientów, np. wina. Hipermarkety, widząc spadające zyski, w ubiegłym roku rzuciły rękawicę dyskontom i wystartowały z podobnymi akcjami jak w Wielkiej Brytanii. Jednak na razie bez takiego zadęcia jak konkurencja - praktycznie każda sieć uważa, że jest najtańsza na rynku.

Gazeta.pl przypomina, że jako pierwsze do obniżania cen ruszyło Tesco - dokładnie rok temu wystartowała akcja "Najtańszy koszyk codziennych zakupów". - Celem kampanii było przypomnienie klientom Tesco, że wybierając artykuły marki Value, mogą odciążyć domowy budżet, nie rezygnując z produktów dobrej jakości - mówi serwisowi pieniadze.gazeta.pl Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.

Wcześniej brytyjska sieć stosowała reklamę porównawczą, w której chwaliła się niższymi cenami niż w innych sieciach. Obruszył się na to Lidl, który pozwał Tesco do sądu. W marcu ubiegłego roku sąd pierwszej instancji uznał, że Tesco stosowało nieuczciwą reklamę porównawczą. Lidl zarzucał Tesco, że porównywali ceny z różnych dni, a sami stosowali wyższe niż te, którymi się chwalili. Tesco odwołało się jednak od wyroku, a w drugiej instancji sąd apelacyjny oddalił powództwo Lidla.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ślad za Tesco podążyła sieć Real, której hasłem przewodnim było "Taniej nie kupisz". Nowa edycja tej akcji ruszyła w hipermarketach niemieckiej sieci w styczniu i potrwa do końca marca. - Klienci, którzy w czasie trwania akcji kupią w sklepach Real specjalnie oznaczone artykuły, a po fakcie zauważą, że w sklepach konkurencji zlokalizowanych na terenie tego samego miasta (zlokalizowanych w odległości nie większej niż 5 km od sklepu Real) kupić mogą identyczne produkty w cenach niższych niż u nas, otrzymają różnicę - mówi gazecie.pl Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzeczniczka sieci Real.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • skdvcno 2013-03-18 11:32:39

    "Zupełnie inną strategię przyjął Auchan, który od lat nie uczestniczy w akcjach pokazujących, że ma najtańsze produkty. - Nasi klienci wiedzą, że w Auchan robią najtańsze zakupy." - Bzdura!!! Widziałem nie raz koszyk produktów marki własnej w Auchan Gdańsk z reklamą w formie paragonu.

    Odpowiedz
  • wubas 2013-04-09 16:09:26

    Dilmah to marka premium, występująca często w horeca więc mają marże na pewno wysokie albo wysokie koszty - skąd to zdziwienie prezesa?! oceniam tę herbatę na dobrego średniaka ale promocji to nie mają żadnych. Auchan i tak jest bardziej fair niż te reale i teska, nie mówiąc już okropnych carrefourach.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!