Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Hipermarkety powalczą o klientów

Hipermarkety tracą udziały w rynku - każdy kolejny kwartał to spadek sprzedaży o 4-5 pkt proc. Fatalny dla tego formatu sklepów był już poprzedni rok, nienajlepszy jest początek obecnego. Polacy zwrócili się w stronę supermarketów oraz dyskontów, które na przestrzeni lat znacząco zmodyfikowały swoją ofertę. Zakupy w hipermarketach przestały być atrakcyjne, bo są czasochłonne, a często również niewiele tańsze.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 22-07-2014, 13:00
Hipermarkety powalczą o klientów
fot. Wikimedia Commons (the free media repository)

O ile dyskonty i część małych sklepów osiedlowych mogą uznać ubiegły rok za udany, o tyle hipermarkety zanotowały spadek sprzedaży wyrobów spożywczych o 5,7 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. W rezultacie udział tego formatu w tym rynku spadł o 0,7 pkt. proc. do 11,9 proc.

Według danych GUS sprzedaż detaliczna w I kw. 2014 r. wzrosła w Polsce o 1,8 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Z danych firmy Nielsen wynika, że w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. wartość sprzedaży w segmencie supermarketów wzrosła o 1,1 proc., zaś w formacie hipermarketów spadła aż o 4,9 proc.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na wyniki hipermarketów miało wpływ kilka czynników. Po pierwsze stały trend odpływu klientów, którzy odchodzą od dużych tygodniowych zakupów, na rzecz mniejszych w bliżej zlokalizowanych punktach handlowych. Coraz większe znaczenie ma łatwy dostęp do sklepu, zarówno pod względem odległości, jak i godzin otwarcia - dlatego zyskują supermarkety i dyskonty. Na sprzedaż całego formatu musiał wpłynąć także słaby wynik sieci Real, której sprzedaży w tak krótkim okresie od przejęcia nie był w stanie ożywić nowy właściciel, czyli Grupa Auchan (zgodę UOKiK na przejęcie w Polsce niemieckich hipermarketów Real, Auchan otrzymał na początku br.).

Format cały czas szuka "nowego otwarcia", również na Zachodzie. Niedawno brytyjska prasa opisywała, jak ciężkie lanie sprawia hipermarketom i dużym supermarketom konkurencja w postaci Aldi czy Lidla. Udziały Tesco, Asda czy Sainsbury's w przyszłości mają maleć, dyskontów - rosnąć.

Na polskim rynku hipermarkety próbują poprawić swoją sytuację, m.in. poprzez sprzedaż internetową (Tesco, Auchan, E.Leclerc), atrakcyjną politykę cenową, zmianę asortymentu (ekonomiczna marka własna oraz produkty delikatesowe, ekologiczne, bio), słowem - poprzez dostosowanie się do klienta.

Z ofensywą rusza Carrefour, który otworzy nowe hipermarkety w Wołominie, Poznaniu oraz Pile, wszystkie w galeriach handlowych. Obecnie Carrefour posiada w Polsce 97 hipermarketów. Rozwój formatu to także sukcesywnie przeprowadzane remodelingu już istniejących obiektów czy system jednej kolejki.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!