Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Hipermarkety przed Wielkanocą wyraźnie tańsze od dyskontów

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ABR SESTA w dniach od 23 do 27 marca 2015 r., które objęło sklepy 19 sieci handlowych (z terenu Warszawy, Poznania, Wrocławia i ich okolic), najtańsze towary znaleźć można w hipermarketach. Zauważalnie drożej od nich wypadły dyskonty.
  • Autor: portalspozywczy.pl / ABR SESTA
  • Data: 31-03-2015, 10:47
Hipermarkety przed Wielkanocą wyraźnie tańsze od dyskontów
źródło: ABR SESTA

Najtańszych zakupów 26 podstawowych produktów dokonać można w hipermarketach Auchan (159,37 zł) i Tesco (162,13 zł). Trzecią pozycję w rankingu zajmuje supermarket Polomarket, ale na kolejnych trzech miejscach również plasują się hipermarkety – Real, Kaufland i E.Leclerc. Najdroższe sieci handlowe to supermarkety Alma, Dino i Carrefour Market.

W pierwszej dziesiątce najtańszych sklepów nie ma ani jednego dyskontu. Otwiera on drugą dziesiątkę rankingu i jest to Biedronka (177 zł). Dyskonty, powszechnie uważane za bardzo tanie, nie są wcale najtańsze. Zaskoczenie budzi fakt, że taniej jest w supermarketach Mila, Polomarket oraz Eko. Należy jednak wziąć pod uwagę, że obecnie obowiązuje dużo cen promocyjnych, zatem po świętach ranking ten może zupełnie inaczej wyglądać.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wśród hipermarketów najdroższy jest Carrefour, w którym za 26 produktów klient zapłaci 174,47 zł, czyli 15,10 zł drożej niż w najtańszym hipermarkecie, jakim jest Auchan. Wśród dyskontów najtańsza jest Biedronka (177 zł), a w tym segmencie najdroższym sklepem jest Netto (182,06 zł). Do najtańszych supermarketów należy Polomarket (koszyk 26 produktów wynosi 162,75 zł), najdroższym sklepem jest Alma, w którym produkty te są aż o 34,80 zł droższe od Polomarketu.

Sieci, walcząc o klienta, często weryfikują zarówno ceny regularne, jak i promocyjne konkurencji i na tej podstawie dostosowują własną strategię cenową. – Można zaobserwować, że sieci, monitorując zachowania klientów, częstotliwość ich odwiedzin w placówkach i wartość paragonów, dobrały sobie konkurentów cenowych również z tego samego kanału. Wynika to z faktu, że sklepy należące do tego samego segmentu mają podobną szerokość asortymentu, i co się z tym wiąże, podobne możliwości negocjacyjne z dostawcami - komentuje Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

ABR SESTA zbadała łącznie 19 sieci, w tym po dwie placówki każdej z nich. Do koszyka zostały wybrane produkty, które były najczęściej promowane przed okresem Wielkanocy w 2014 roku, takie jak: Bondulle kukurydza złocista (340g puszka), Cisowianka woda gazowana (1,5 litra), Coca Cola regular (2 litry pet), cukier biały (1kg), Fairy Lemon płyn do mycia naczyń (1 litr), filet z piersi kurczaka (1kg luz), jajka kurze klasy L (10 szt.), Jacobs Cronat Gold kawa rozpuszczalna (200g słoik), Kasia margaryna (250g kostka), kiełbasa biała (1kg), Kujawski olej z pierwszego tłoczenia (1 litr), mąka tortowa (1kg), mleko świeże 2% (1 litr), Nescaffe Classic kawa rozpuszczalna (200g słoik), pomidory (1kg luz), schab wieprzowy bez kości (1kg luz), Ptasie Mleczko waniliowe (380g), Saga herbata ekspresowa (50 szt. folia), ser żółty Gouda (1kg luz), Winiary majonez (700ml słoik), Winiary zupa w proszku barszcz biały (65g saszetka), winogrona różowe (1kg luz), piwo Żubr (500ml puszka), piwo Żywiec (500ml puszka), Wedel czekolada gorzka (100g).

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • TEZ 2015-04-03 17:30:32

    ale też hipermarkety strasznie zatłoczone, przynajmniej tu u nas w Szczecinie. też dlatego że mamy strasznie mało takich sklepów jesli mieć porównanie z innymi miastami. Ja mieszkam na Warszewie to mamy przy takiej okazji całą wycieczkę na drugi koniec miasta, niezrozumiała sytuacja dla mnie

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!