• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Hygienika przejmie polski oddział Schleckera

Producent pieluch i wyrobów higienicznych uzyskał wyłączność na negocjacje dotyczące kupna sieci sklepów drogeryjnych Schlecker Polska. - Złożyliśmy już ofertę wiążącą. Warunki transakcji powinniśmy doprecyzować na spotkaniu w przyszłym tygodniu, a sfinalizować całą operację na przełomie czerwca i lipca - tłumaczy Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2012, 16:48
Hygienika przejmie polski oddział Schleckera
Kamil Kliniewski, prezes zarządu spółki Hygienika
Kamil Kliniewski nie ujawnia na razie kwoty jaką spółka zamierza zapłacić za przejmowaną firmę. Przyznaje jedynie, że przekracza ona wartość kapitałów własnych, które na koniec marca wynosiły 22,9 mln zł. - Mamy zapewnione finansowanie transakcji. Pieniądze będą pochodziły ze środków własnych, kredytów bankowych i emisji obligacji - dodaje.

Kliniewski podkreśla, że niemiecki koncern, do którego należy polski oddział, ma problemy finansowe i pozbywa się swoich spółek zależnych w poszczególnych krajach. To, jego zdaniem, okazja do przejęcia sieci sklepów drogeryjnych na korzystnych warunkach. Dodaje, że polskie sklepy są dochodowe.

Dla Hygieniki sfinalizowanie transakcji będzie stanowiło przełom w skali prowadzonej działalności. Pozwoli ona na zwielokrotnienie obrotów giełdowej spółki. Szef lublinieckiej spółki szacuje, że tegoroczne skonsolidowane przychody pro forma (uwzględniające także dane z pierwszej połowy roku przejmowanego Schleckera) sięgną około 300 mln zł. Jednostkowo Hygienika planowała osiągnąć w tym roku około 60 mln zł sprzedaży.

Kliniewski dodaje, że nie ma w planach łączenia podmiotów. - Będziemy funkcjonować w oparciu o dwa biznesowo niezależne podmioty - tłumaczy.

Schlecker Polska posiada w naszym kraju blisko 200 sklepów głównie w mniejszych miejscowościach oraz magazyn centralny w Piotrkowie Trybunalskim. Planowany jest rozwój sieci, która rocznie powinna powiększać się o 10-15 proc. W perspektywie trzech lat powinna liczyć około 350 placówek. - Zakładamy ekspansję w większych miastach. Poszerzony zostanie także asortyment w oparciu głównie o marki własne. Uruchomimy też sklep internetowy - wylicza Kliniewski. Będzie tym samym konkurować m.in. z siecią Rossmann, Drogerie Natura, czy Douglas. Sieć Sklepów Schlecker po przejęciu przez Hygienikę będzie również poza rozwojem organicznym szukał ciekawych akwizycji w naszym kraju, chodzi o sieci drogerii, czy hurtownie drogeryjne - prezes jednak nie komentuje, czy już rozmawia na ten temat.

Kliniewski dodaje, że nadal aktualne są plany przejęcia, jeszcze w tym roku, dwóch firm produkujących i dystrybuujących artykuły chemii gospodarczej o rocznych obrotach od 10 mln zł do 40 mln zł.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ktoś 2012-06-13 15:05:11

    Jakoś wątpie w to by chodziło o przejęcia Polleny Ostrzeszów jak i Inco Veritas

    Odpowiedz
  • Miky 2012-06-19 23:09:28

    Przecież ta Hygienika to firma bardzo licha. Obroty niby jako takie ale zadłużona po uszy i wykazująca stratę lub zysk przysłowiowe 100ozł. Jeszcze bardziej chce się zadłużać??? Nie wiem co z tego może wyniknąć. Zadłużony biedak przejmuje bankruta.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!