Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

IGHP: zamknięcie restauracji w hotelach byłoby równoznaczne w upadkiem wielu biznesów hotelowych

Zamknięcie restauracji w hotelach byłoby równoznaczne w upadkiem wielu biznesów hotelowych - ocenił prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Dodał, że upadek hoteli oznacza kłopoty dla innych firm, jak np. dostawców żywności czy pralni.

IGHP: zamknięcie restauracji w hotelach byłoby równoznaczne w upadkiem wielu biznesów hotelowych
Upadek hoteli oznacza kłopoty dla innych firm, jak np. dostawców żywności czy pralni. fot. Shutterstock

Od soboty 24 października br. przez kolejne 2 tygodnie, lokale gastronomiczne mogą wydawać jedynie dania na wynos, ograniczenie to nie dotyczy restauracji hotelowych obsługujących gości, którzy spędzają w hotelu co najmniej jedną dobę hotelową.

Jak powiedział PAP prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Ireneusz Węgłowski, hotele od marca br., z powodu pandemii koronawirusa funkcjonują w zaostrzonym reżimie sanitarnym. "Decyzja rządu pozwala świadczyć usługi gastronomiczne dla gości hotelowych, pozwala na kontynuowanie wątłej działalności hoteli, które przy dużym spadku popytu, z trudem przeżywają czas pandemii" - dodał.

Podał, że z dostępnych danych wynika, że średnia frekwencja w reprezentatywnej grupie kilkudziesięciu hoteli w ostatnią niedzielę była na poziomie 11 proc. i była niższa o 14 punktów procentowych w stosunku do ostatniej niedzieli września, a przychody mierzone w tym samym czasie spadły aż o 62 proc.

"Całkowity zakaz działalności restauracji hotelowych dla wielu obiektów byłyby równoznaczny z zamknięciem biznesu, a co za tym idzie również z ryzykiem upadku szeregu firm współpracujących z sektorem hotelarskim - od dostawców żywności po pralnie" - ocenił.

Izba przypomniała, że goście hotelowi mogą korzystać również w reżimie sanitarnym z basenów i siłowni oraz z usług gabinetów oferujących masaże i terapie lecznicze, a także z usług fryzjerskich czy manicure.

Natomiast zgodnie z obostrzeniami strefy czerwonej w hotelach nie można do odwołania korzystać z klubów i dyskotek a także z saun, jacuzzi, solariów czy gabinetów SPA oferujących masaże, których celem jest poprawa samopoczucia - czytamy.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego od 2003 roku reprezentuje środowisko biznesu hotelowego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz na forum Unii Europejskiej. Jest największą organizacją samorządu gospodarczego w branży hotelarskiej - czytamy na stronie Izby. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

hotele RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!