Największy na świecie sprzedawca detaliczny mebli finalizuje szczegóły pierwszego testu sprzedaży swoich produktów na innych stronach sprzedażowych, takich jak chińska Alibaba i amerykański Amazon - podał "FT". Okres próbny ma ruszyć wkrótce. Dyrektor wykonawczy Inter Ikea Torbjoern Loeoef w rozmowie z dziennikiem nie potwierdził jednak, na której z działających obecnie platform będzie on przeprowadzany.

Współpraca z istniejącą już stroną sprzedażową ma być testem przed uruchomieniem internetowego sklepu, w którym klienci mogliby znaleźć wyłącznie produkty z danego sektora. Loeoef uważa, że sprzedaż online będzie się rozwijać w najbliższych latach, a szwedzki koncern chciałby być zaangażowany w tworzenie branżowej platformy sprzedażowej. Ikea dotychczas nie prowadziła jednak rozmów z konkurencyjnymi producentami mebli.

Szef Inter Ikea w rozmowie z dziennikiem zauważył, że pomiędzy dużymi sklepami internetowymi, w których można kupić wszystko i platformami sprzedażowymi poszczególnych firm musi być coś jeszcze. Zdaniem Loofa istnieje wiele możliwości, a dobrym tego przykładem jest branża modowa i Zalando. Niemiecka platforma jest w Europie największym detalicznym sprzedawcą m.in. ubrań i butów różnych marek. Żadna z firm, której produkty można znaleźć na Zalando nie jest właścicielem niemieckiego sklepu online - podkreśliła gazeta.

Jak zauważył "FT", uruchomienie platformy jest częścią dużej transformacji, jaką przechodzi obecnie Ikea. Szwedzki koncern testuje formę leasingowania mebli i sprzedaży swoich produktów na innych stronach (poza własną witryną internetową). Ponadto zmiany dotyczą również lokalizacji sklepów stacjonarnych, które przenoszą się z obrzeży do centrów miast, a także montażu mebli, który firma może wykonać w domu klienta. (PAP)

lus/ lm/

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl