Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

IMAS Agri: Czy Polacy słyszeli o Fair Trade?

Chociaż co piąty Polak zetknął się ze określeniem Fair Trade, to tylko co dwunasty jest w stanie wytłumaczyć jego znaczenie. Liderów handlu opartego na sprawiedliwych zasadach czeka jeszcze wiele pracy, by to zmienić. Na korzyść działa duża świadomość wśród najmłodszej grupy konsumentów.

IMAS Agri: Czy Polacy słyszeli o Fair Trade?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-07-2019, 08:52

W sondażu IMAS Agri zbadano opinię Polaków na temat znajomości pojęcia Fair Trade (po polsku: sprawiedliwy handel). Pod tą nazwą kryje się idea partnerstwa handlowego, które dąży do większej równości w handlu międzynarodowym, a głównym celem jest minimalizowanie ubóstwa krajów afrykańskich, południowoamerykańskich i azjatyckich.

Co najmniej powierzchowną znajomość Fair Trade deklaruje 19 proc. Polaków. Nieco częściej są to mężczyźni (21 proc.), znacznie częściej osoby młodsze (aż 41 proc. osób w wieku 18-24 lata) oraz osoby z wykształceniem wyższym (33 proc.). 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wśród osób, które zetknęły się z nazwą Fair Trade, bardzo dobrą znajomość pojęcia deklaruje 43 proc. osób. Są to częściej kobiety (46 proc.), osoby ze starszej grupy wiekowej (51 proc. osób w wieku 35-65 lat) oraz osoby z wykształceniem wyższym  (50 proc.). Można z tego wnioskować, że osoby młodsze oraz mężczyźni częściej spotykają się z pojęciem Fair Trade, jednak to kobiety i osoby dojrzałe częściej sprawdzają, co dokładnie oznacza to pojęcie, co się za nim kryje.

Zbigniew Szalbot, członek Zarządu Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” - Fairtrade Polska, optymistycznie komentuje uzyskany wynik: „Z naszych badań i analiz, potwierdzonych przez to opracowanie, wynika, że znajomość Fair Trade stale rośnie, ponadto można prognozować, że z roku na rok rozpoznawalność znaku Fairtrade oraz znajomość idei Sprawiedliwego Handlu będzie coraz wyższa. Jest to możliwe z dwóch przyczyn: na rynku pojawia się coraz więcej produktów ze znakiem Fairtrade dostępnych m.in. w sklepach ze zdrową żywnością, dyskontach i supermarketach. Potwierdzają to rosnące z roku na rok dane sprzedażowe - w 2018 roku wartość hurtowa sprzedaży produktów Fair Trade w Polsce przekroczyła 111 mln złotych, co oznacza 75-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Poprzez nasze działania edukacyjne i partnerstwo z firmami oferującymi produkty ze znakiem Fairtrade docieramy do coraz szerszej grupy konsumentów.”

Beata Pachnowska, dyrektor ds. badań w IMAS International dodaje:  „Proste komunikaty i oznaczenia handlowe typu Fair Trade często są ułatwieniem dla konsumentów, stanowiąc prostą wskazówkę do rozpoznawania jakości produktów i ich pochodzenia. Znak Fairtrade może przenosić bogatą informację nie tylko produktową, ale też ideologiczną i emocjonalną, jego znajomość na pewno pomaga osobom odpowiedzialnym społecznie i świadomym konsumentom. Obecny poziom znajomości Fair Trade pokazuje, że jest jeszcze wiele do zrobienia, ale już dziś może stanowić bazę do gromadzenia wiedzy dla niemal 1/5 konsumentów”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IMAS Agri RSS ALERT    /    Fair Trade RSS ALERT    /    sprawiedliwy handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!