Inflacja i presja cenowa zbierają żniwo. Giganci FMCG likwidują całe linie produktów

- Autor: Paulina Piwowarek
- Data: 26-02-2023, 16:36

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Wiele firm zaczęło odchudzać swoją ofertę podczas pandemii i agresywnie kontynuuje te wysiłki, eliminując z portfolio mniej popularne artykuły. Chcą skupić się na produktach, których ceny mogą łatwiej podnieść w obliczu przedłużającej się inflacji na artykuły spożywcze – podał Reuters.
Unilever i Nestle – miliardowe oszczędności na zmniejszaniu oferty
Szefowie Nestle i Unilever przyznali, że zauważyli miliardowe oszczędności po zrezygnowaniu z produkcji i sprzedaży mniej popularnych artykułów w swoich portfelach produktów. Nestle potwierdziło, że strategia okrojenia portfolio pozwoliła koncernowi zaoszczędzić w ubiegłym roku 1 miliard franków szwajcarskich (1,06 miliarda dolarów), podczas gdy Unilever powiedział, że dzięki tej praktyce zaoszczędzono 2 miliardy dolarów.
komentarze (0)