Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

InPost dostał zastrzyk finansowy na rozwój w wysokości 125 mln euro

InPost, operator logistyczny należący do amerykańskiego funduszu private equity Advent International, oraz amerykańska firma inwestycyjna KKR zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Tym samym InPost zwiększy skalę działania i uruchomi nowe lokalizacje Paczkomatów.

InPost dostał zastrzyk finansowy na rozwój w wysokości 125 mln euro
fot. InPost

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 20-09-2018, 09:03

- Dodatkowe finansowanie z KKR – jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

- InPost zbudował wiodącą pozycję na polskim rynku logistycznym, opartą na wyraźnych trendach wzrostowych w sektorze e-commerce. Dzięki temu osiąga świetne wyniki ekonomiczne. To doskonała szansa, by zaangażować się w taki biznes wraz z Adventem i wspierać dalszy rozwój infrastruktury InPost – dodaje Paul Atefi, dyrektor w KKR.

- Porozumienie z KKR oznacza kolejny, duży krok w rozwoju InPost i wesprze plany inwestycyjne spółki. InPost do końca lipca 2018 roku dostarczył już 40 mln paczek, bijąc kolejny rekord. To doskonały moment, by spółka kontynuowała inwestycje w infrastrukturę i innowacyjne rozwiązania technologiczne – zwiększając tym samym bazę klientów – podkreśla Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International.

Advent International i InPost poinformowały, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce. W okresie styczeń – sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, czyli o 48% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 47%, a kurier InPost o 50%.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych.  InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku). W 2017 roku InPost zrealizował: 60 mln sztuk paczek, 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów InPost r/r, 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r. W szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

paczkomaty RSS ALERT    /    paczkomaty InPost RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT    /    InPost RSS ALERT    /    Rafał Brzoska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Advent International RSS ALERT    /    KKR&Co RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.26.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!