InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja?
- Autor: Paulina Bełżecka, Dlahandlu.pl
- Data: 03-03-2021, 19:24

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Po 15 latach od powstania, spółka InPost w styczniu tego roku zadebiutowała na giełdzie w Amsterdamie. Można powiedzieć, że to zwieńczenie długiej drogi spółki, której historia pełna była wzlotów i upadków. Kapitał z IPO dał firmie zastrzyk gotówki na rozwój. Wartość oferty publicznej wyniosła niemal 3 mld euro, akcje sprzedawano w górnej granicy widełek cenowych, a sama sprzedaż akcji na rynku pierwotnym została skrócona o dwa dni, z powodu ogromnego popytu.
Wysyp e-commercowych IPO
Warto tu przypomnieć ubiegłoroczny debiut Allegro, którego oferta publiczna biła wszelkie rekordy oraz bardziej niepozorny debiut Answear.com. To, że firmy e-commerce coraz częściej wybierają IPO jako źródło finansowania swoich inwestycji może oznaczać, że e-handel zajmuje coraz ważniejszą pozycję w gospodarce.
komentarze (0)