Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

InPost wyprzedził Pocztę Polską, DHL oraz DPD

InPost, lider nowoczesnej logistyki w Polsce, w 2019 roku był też liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską - informuje spółka.

InPost wyprzedził Pocztę Polską, DHL oraz DPD
fot. za inpost.pl

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 03-06-2020, 11:38

Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Ilość powierzchni magazynowej w wielu lokalizacjach w Polsce tworzy przewagę konkurencyjną InPost i pozwala na zaoferowanie szybkiej dostawy przesyłek do każdego miasta w Polsce. Umowy zawarte przez InPost na magazyny, które zostaną oddane do użytku w latach 2020-2021 już teraz osiągnęły poziom 158 000 m². Spośród europejskich kupujących, Polacy zwracają największą uwagę na czas dostawy przy dokonywaniu zamówień. Już teraz aż 24,5% powierzchni magazynowej w Polsce przeznaczone jest do obsługi elektronicznego kanału sprzedaży .

- Dynamika wzrostu e-commerce w Polsce sprawia, że ten sektor jest jednym z głównych motorów napędowych rynku nieruchomości magazynowych. Nasz kraj obecnie znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przebiła już magiczny poziom 50 mld PLN, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld PLN2. To dla InPost świetne informacje – podpisujemy kolejne umowy najmu powierzchni magazynowych, aby zwiększać wolumen i szybkość przesyłek do Paczkomatów® i przez Kuriera InPost. Około 31% polskich internautów uważa szybszą dostawę za czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów przez Internet, a dla 21% z nich takim czynnikiem jest możliwość odbioru zakupów z Paczkomatu® – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dodaje, że dodatkowe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe kreuje ze strony Grupy Integer.pl najnowsze dziecko InPost, czyli usługa Fulfillment.

- Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwań – podkreśla.

Paczkomaty InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy . Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej.

Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    paczkomaty InPost RSS ALERT    /    InPost RSS ALERT    /    Rafał Brzoska RSS ALERT    /    powierzchnie magazynowe RSS ALERT    /    DHL RSS ALERT    /    DPD Polska RSS ALERT    /    Poczta Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Ula 2020-06-04 08:18:42
    Było to w sumie już od jakiegoś czasu do przewidzenia, iż ludzie najczęściej i najchętniej wybierają jednak inposta, zamiast konkurencji, osobiście również tak robię ;p
  • Prada 2020-06-04 17:18:16
    Przecież to co się dzieje z Pocztą to jakiś obłęd, spadek ciągły spadek zarówno w ilości jak i jakości świadczonych usług. Przesyłki nie docierają do wybranych przez klientów punktów odbioru, np. żabek tylko do najbliższej placówki poczty, gdzie odbiorca musi swoje odstać by otrzymać swoją paczkę.
  • Cheryl 2020-06-05 08:11:39
    Ja to już wgl zapomniałam o innych firmach kurierskich, od dawna korzystam tylko i wyłącznie z usług inpostu
  • Patyk 2020-06-05 14:06:26
    ani troche mnie to nie dziwi, że przodują
  • Nadia 2020-06-08 12:32:09
    no zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami również, kwestia czasu to była że inpost będzie przodował w dostawach kurierskich itp

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!