Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Inquiry: Mamy do czynienia z kryzysem dotychczasowego modelu galerii handlowej

Centra handlowe funkcjonują wtedy, gdy ludzie w nich spędzają czas. Jeżeli tak się nie dzieje, to handel znika. Z kolei sklepów i lokali gastronomicznych opuszczonych przez najemców nie będzie łatwo skomercjalizować w obecnej sytuacji. Galerie stanowią logiczną, komplementarną paletę usług, więc nie można pustego lokalu wynająć komukolwiek. Mamy do czynienia z poważnym kryzysem dotychczasowego modelu galerii handlowej – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Inquiry: Mamy do czynienia z kryzysem dotychczasowego modelu galerii handlowej
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry/ fot. PTWP
  • Źródło Property News

Autor: www.propertynews.pl
Data: 07-05-2020, 11:20

Jak wygląda handel w galeriach po restarcie?

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research: Ograniczenia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa nałożone na właścicieli galerii handlowych nie ułatwiają zakupów. Choćby dlatego, że nie wszystkie sieci umożliwią na przykład korzystanie z przymierzalni. Z drugiej strony restart pokazał, że konsumenci byli jednak trochę „wygłodzeni”, o czym świadczyły kolejki przez sklepami IKEA. Bardzo szacunkowo można powiedzieć, że za ponad połowę handlu, bez artykułów spożywczych, będą odpowiadać cztery kategorie: artykuły dla domu, ubrania i obuwie dla dorosłych, artykuły dla dzieci i na piątym miejscu urządzenia RTV AGD. Jednak prawda jest taka, że co najmniej przez miesiąc nie należy oczekiwać dużych obrotów. Doświadczenia w innych krajach pokazują, że liczba klientów w sklepach po ponownym otwarciu jest na poziomie 50-60 proc. stanu sprzed epidemii.

-Należy się spodziewać, że większość z nas będzie się starała unikać tłumów?

Tak, i to przez dłuższy czas. Doświadczenia z pandemii zostaną na dłużej zapisane w świadomości społecznej. Boimy się o własne bezpieczeństwo, choć w mniejszym stopniu dotyczy to młodych ludzi. Oni chcą wyjść z domów i spotykać się w kawiarni ze znajomymi. Niespecjalnie się przejmują zakazami i zagrożeniami – ale też nie oni wydają najwięcej pieniędzy.

Tymczasem model centrów handlowych jako miejsc spotkań i spędzania wolnego czasu został zaburzony. Czy galeriom handlowym grozi utrata atrakcyjności?

Część sieci handlowych już zapowiada otwieranie sklepów przy ulicach. To nie będzie łatwy proces, ponieważ ulica nie zapewni tak atrakcyjnej przestrzeni handlowej jak centrum handlowe. Przez wiele lat symbioza sklepów z galeriami z powodzeniem funkcjonowała. Zatem przed handlem w galeriach bardzo trudny okres, wymagający redefinicji całego modelu. Jego wszystkie założenia nie będą się w tej chwili sprawdzały. Z kolei sieci handlowe, te silniejsze, będą rezygnować z lokalizacji w galeriach handlowych, skoro poziom obrotów nie zapewnia rentowności. Wiele z tych sporów skończy się zapewne w sądzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!