Intermarche sprzedaje wyroby z "defektami"
Sieć Intermarche znalazła sposób na to, co zrobić z żywnością, która podczas produkcji lub transportu uległa lekkiemu zniszczeniu i nie wygląda tak, jak powinna, ale przy tym jak najbardziej nadaje się do spożycia. Francuska sieć w 146 sklepach w Paryżu i jego okolicach będzie sprzedawać "brzydko wyglądające", połamane ciasteczka - donosi "Le Figaro".

Les Biscuits Moches sprzedawane będą w placówkach Intermarche od 3 do 8 listopada br. Ciasteczka zapakowane zostały w specjalne opakowania, które od razu czytelnie wskazują, z jakim produktem klient ma do czynienia. Można się spodziewać, że połamane ciasteczka znajdą wielu nabywców, w związku z tym, że sprzedawane będą po cenach około 30 proc. niższych, niż identyczne wyroby posiadające idealne kształty.
Sieć Intermarche poprzez tę akcję chce przeciwdziałać marnotrawieniu żywności. Przypomnijmy, w ubiegłym roku firma zdecydowała się sprzedawać w swoich sklepach owoce i warzywa, których jedynym "defektem" był brzydki kształt. Akcja okazała się sukcesem, również finansowym. W dniach 15-17 listopada 2015 r. owoce i warzywa odstające wyglądem od normy ponownie trafią na półki sklepowe w paryskich placówkach Intermarche.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.