Internauci najczęściej poszukują art. szkolnych w sieci Biedronka. Wpisują coraz więcej fraz
- Autor: MondayNews
- Data: 24-08-2018, 08:59
– Na przełomie lipca i sierpnia br. zauważyliśmy zwiększone zainteresowanie użytkowników naszej aplikacji produktami dla uczniów. Aktywność konsumentów pod tym względem wzrosła prawie o 100% w porównaniu do wyników odnotowanych dokładnie rok wcześniej. W mojej opinii, rodzice mogli planować poszerzone zakupy, licząc na dodatkowe pieniądze, które mają szansę uzyskać w ramach szkolnej wyprawki, tj. programu „Dobry start” – mówi Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy mobilnej Qpony-Blix.
Trzeba zaznaczyć, że wspominany dodatek rządowy był już wypłacany w okresie badawczym. Jednak, jak podkreśla Anna Ruman z Instytutu Badawczego ABR SESTA, w tamtym czasie z pieniędzy korzystała jeszcze dosyć niewielka część gospodarstw domowych. Pozyskane środki finansowe na pewno zachęcają konsumentów do robienia większych zakupów. Niemniej rodziny mogą je przeznaczać na różnego typu produkty, nie tylko na akcesoria szkolne. Dla części osób ważniejsze okażą się np. nowe buty sportowe czy też ubrania na zimę.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Sieci oczywiście mogą liczyć na dodatkowe zyski w związku z wprowadzeniem nowego programu rządowego. Tego oczekiwały, gdy wchodziło w życie 500 plus. Jednak kampania szkolna przynosi co roku nie więcej niż ok. 300-400 mln zł w skali całego sektora handlu. Zatem duży sklep zwiększa obroty o zaledwie kilka procent – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”.
Zestawiając ze sobą analogiczne okresy z lat 2018 i 2017, widzimy, że rok temu w tym okresie użytkownicy najczęściej szukali laptopów, plecaków i tabletów. Od tamtego czasu najbardziej poszukiwany sprzęt spadł na czwartą pozycję. Z kolei urządzenie, które poprzednio było na trzecim miejscu, teraz jest dziewiąte w zestawieniu.
– Z powyższych danych można wnioskować, że popyt na sprzęty elektroniczne mocno się zmniejszył. Inaczej mówiąc, potrzeby uczniów w tym zakresie zostały już dobrze zaspokojone – analizuje Marcin Lenkiewicz.
W tym roku największą popularnością cieszą się podstawowe artykuły szkolne, czyli plecak i zeszyt. Na trzecim miejscu znalazło się hasło „szkoła”. Zdaniem Anny Ruman, pozwala ono wyszukać najwięcej produktów związanych z powrotem dzieci do nauki. Jednocześnie ten wyraz pojawia się w wielu komunikatach promocyjnych, którymi są bombardowani konsumenci. I dlatego użytkownicy aplikacji tak często wpisują tę frazę.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
P&G, Polska Fundacja Olimpijska oraz Biedronka wspólnie będą promować sport
-
Biedronka rozwija sieć w Poznaniu. Co klienci będą mogli kupić taniej?
-
Truskawki w Biedronce. Ile kosztują?
-
Lidl, Biedronka i Aldi mają sposoby na niższe ceny żywności
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Kanał Sportowy wycofuje szklanki z Biedronki. Krzysztof Stanowski przeprasza
-
Sieci handlowe pomagają Ukrainie. Ile same zyskują? To bezcenna reklama „po kosztach”
-
Biedronka szuka pracowników sezonowych. Ile płaci?
-
Biedronka rozszerza współpracę z Glovo. Zakupy z dostawą w kolejnych 14 miastach
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)