• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Internetowe FRSiH: Eko, prospołecznie, proklimatycznie (pełna relacja)

Konsumenci od kilku lat deklarują, że chcą jeść zdrowiej. Towary z czystą etykietą, których produkcja nie przyczyniła się do zanieczyszczenia środowiska sprzedają się coraz lepiej, a pandemia jeszcze bardziej wzmacnia te trendy – to wnioski z debaty „Eko, prospołecznie, proklimatycznie”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-11-2020, 11:13
Internetowe FRSiH: Eko, prospołecznie, proklimatycznie (pełna relacja)
Internetowe FRSiH: Eko, prospołecznie, proklimatycznie

Eko, prospołecznie, proklimatycznie - Co te hasła oznaczają dla branży mięsnej?

- Prospołecznie - uważam, że powinniśmy krytycznie podchodzić do nielicznej garstki ludzi, którzy chcą nam narzucić swoje poglądy. Proklimatycznie - wiemy, że klimat się zmienia. Wierzymy, że mamy wpływ na te zmiany. Jednak dla niektórych to niezrozumiałe, że jedna nowoczesna duża ferma jest bardziej przyjazna dla środowiska, niż tysiąc małych prymitywnych ferm. 20 lat temu na 5 działaczy merytorycznych w organizacjach prozwierzęcych przypadał jeden odpowiadający za marketing i komunikację. Resztę stanowiły osoby o dużej wiedzy merytorycznej. Dziś te proporcje się odwróciły. Konsument nie ma dziś ambicji i potrzeb gruntownego sprawdzenia informacji, ale ma do tego prawo - wskazał Piotr Kulikowski, prezes Indykpolu oraz Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej. Uczestnik debaty zaznaczył, że hasła emocjonalne sprzedają się dużo lepiej, niż trudna wiedza.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak zatem zmienić negatywne podejście części społeczeństwa do branży mięsnej i hodowli zwierząt? - Jednym z elementów jest bezpieczeństwo żywności oraz postęp w redukcji śladu węglowego. W tym nasza branża dokonała dużego postępu - robimy dziś produkty bezpieczniejsze i lepsze. Powinniśmy także dążyć do redukcji plastiku, ale pandemia spowodowała, że pojawiły się nowe dylematy. Sieci handlowe preferują obecnie produkt bardziej zapakowany. Bezpieczeństwo i higiena są obecnie ważniejsze niż aspekt ekologiczny – dodał Piotr Kulikowski. Prezes KRD-IG przyznał, że w większym stopniu martwi go trend opakowań "pseudoekologicznych". - Zamiast jednego rodzaju plastiku, stosuje się wiele opakowań zawierających kilka rodzajów folii połączonych z papierem. Te drugie opakowania są mniej recyklingowalne - wyjaśnił. Podsumowując, Piotr Kulikowski przyznał, że branża zrobiła sporo dla poprawy dobrostanu zwierząt. - To jednak może wpływać na wzrost cen. Konsument jest gotowy na ten wzrost, ale z drugiej strony do UE napływa mięso z krajów trzech, które jest tańsze, bo nie ma tam takich standardów dobrostanu jak w UE – zaznaczył.

Purella i Decathlon – udany mariaż sportu i zdrowej diety

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!