Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Internetowe FRSiH: W koronakryzysie kluczowe są elastyczność i innowacje (relacja)

Pandemia nie tylko spowodowała pojawienie się nowych trendów, ale też przyspieszyła te już istniejące. W okresie dynamicznie zmieniającego się otoczenia przed firmami z branży spożywczej i handlowej stoi wiele nowych wyzwań, w tym niepewność co do kolejnych obostrzeń, konieczność transformacji cyfrowej i umiejętność szybkiej odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania konsumentów – mówili uczestnicy debaty inauguracyjnej Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Internetowe FRSiH: W koronakryzysie kluczowe są elastyczność i innowacje (relacja)
Internetowe FRSiH: W koronakryzysie kluczowe są elastyczność i innowacje (relacja)
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 16-11-2020, 14:03

Sesja „Koronakryzys – czas wizjonerów i skutecznych rozwiązań w branży spożywczej” odbyła się 3 listopada. Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu otworzyło wystąpienie Jarosława Gowina, Wicepremiera, Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii. Jak mówił Jarosław Gowin, pandemia przyspieszyła tempo zmian w stylu życia ludzi na całym świecie. - Zakupy przez Internet zyskały na popularności. To wymusza zmiany w tych branżach, gdzie dotychczas dominował handel stacjonarny. Również robotyzacja procesów wytwórczych jest dla przedsiębiorstw już nie tylko nowinką, jest coraz częściej koniecznością. Te zmiany wymagają od firm inwestycji w cyfrowy rozwój i technologiczną modernizację, aby zachować konkurencyjność. Ta niezbędna zmiana technologiczna musi znaleźć wsparcie ze strony rządu, nie pomijając przy tym małych i średnich przedsiębiorstw – mówił wicepremier.

Istnieje bardzo dużo możliwości rozwoju branży rolno-spożywczej w Polsce. Dzięki swojej odporności na kryzysy i takich sytuacji jak Covid-19 może wrócić dość szybko do stanu sprzed kryzysu – oceniała Aleksandra Niżyńska, Project Manager in CEE, EIT Food. - Musimy się pogodzić z tym, że pandemia nas szybko nie opuści. Ten moment firmy z branży - od rolników do branży retail czy HoReCa - mogą wykorzystać na innowacje i zmienianie siebie dla konsumentów - mówiła Aleksandra Niżyńska.

W ubiegłym tygodniu EIT Food opublikowało raport na temat przyszłości rolnictwa. - W kwietniu produkcja dóbr trwałych spadła o ponad 50 proc. rdr. Produkcja FMCG, w tym żywności tylko o 14 proc., a w lipcu ten wskaźnik wzrósł i przekroczył stan sprzed pandemii. To pokazuje, że branża ma szansę na szybką odbudowę, choć to nie zawsze może być tylko pozytywny aspekt. Może on sprawić, że branża będzie odporna na przyszłość. Każdy przedsiębiorca powinien więc postawić sobie pytanie czy chce być gotowy na przyszłość, co oznacza podejmowanie ryzyka i trudnych decyzji. A wszelkie innowacje łączą się z ryzykiem. A może stawia na to, żeby być odpornym na kryzys i wrócić do "normalności", czyli sytuacji sprzed marca br., choć nie wiem czy to jeszcze w ogóle będzie możliwe - mówiła Aleksandra Niżyńska. 

więcej informacji:

FRSiH2020 RSS ALERT    /    Aleksandra Niżyńska RSS ALERT    /    EIT Food RSS ALERT    /    Jarosław Gowin RSS ALERT    /    Purella RSS ALERT    /    Anna Borys-Karwacka RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Adam Manikowski RSS ALERT    /    Aleksandra Trapp RSS ALERT    /    Michał Czerwiński RSS ALERT    /    Goodvalley RSS ALERT    /    Paweł Nowak RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!