Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Inwestowanie w stacje paliw coraz mniej atrakcyjne dla sieci hipermarketów

- Stacje paliw przy sklepach były przez jakiś czas sposobem na przyciąganie klientów, ale dziś ten pomysł się trochę wyczerpuje, bo cały biznes hipermarketowy przechodzi poważny kryzys - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Inwestowanie w stacje paliw coraz mniej atrakcyjne dla sieci hipermarketów
Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-11-2014, 14:24

Rozwój stacji przez sieci handlowe wyhamował w ostatnim czasie.

Biznes paliwowy sieci handlowych to niewielka część rynku w Polsce. W ciągu ostatnich lat duża część operatorów zrezygnowała z tego biznesu i skupiła się na rozwoju sieci sklepów i inwestycjach w asortyment. Część naszych placówek to stacje, które zostały przejęte np. od sieci hipermarketów. Stacje paliw przy sklepach były przez jakiś czas sposobem na przyciąganie klientów, ale dziś ten pomysł się trochę wyczerpuje, bo cały biznes hipermarketowy przechodzi poważny kryzys. Kiedyś wsiadało się w taksówkę i jechało na drugi koniec miasta do Geant'a, Carrefoura czy Reala. Dziś nikt tego nie robi. Ludzie kalkulują, czy opłaca im się jechać do odległego hipermarketu samochodem, gdy tuż obok, po sąsiedzku, mają sklepy, które są w stanie zaspokoić większość potrzeb zakupowych. Osobiście uwielbiam chodzić pieszo codziennie na zakupy. Rozwój oferty ultra-świeżych produktów, jak pieczywo, jak mięso w dyskontach, supermarketach i sklepach convenience, spowodował, że nam już się nie chce jeździć do hipermarketów. To spore koszty i duży wysiłek oraz godziny spędzone w korkach, co oznacza stracony czas, zużyte paliwo, irytujące poszukiwanie miejsca do zaparkowania i stres. Dzisiaj nikt nie chce kupować konserw, czy mięsa mrożonego, tylko mięso świeże i wędliny. To powoduje, że często nie opłaca się jechać do hipermarketu.

Część sieci jednak inwestuje we własne stacje. Przykładem jest Intermarche, które chce otwierać stacje nie tylko przy sklepach, ale także placówki samodzielne, z daleka od dużych sklepów.

Supermarkety Intermarche są w swoim koncepcie sklepem lokalnym, niewielkim supermarketem trochę jak Kaufland. Tego typu konceptom jest łatwiej dostosować się do potrzeb lokalnego klienta, bo są bliżej niego.

Podsumowując, inwestowanie w stacje było modne i dawało hipermarketom przewagę przez jakiś czas, ale teraz nie powinno się raczej rozwijać. Warto przypomnieć, że ten trend rozpoczął się we Francji, ale wtedy hipermarkety miały olbrzymią - dominującą siłę na rynku. Jeżeli ktoś uzyskał tak duże udziały i potężną masę krytyczną, to mógł kupować także więcej paliwa w porównywalnych do operatorów paliwowych cenach. Ponieważ w Polsce rozwój hipermarketów nastąpił zdecydowanie później, to zarządzając siecią 10, 20 czy nawet 40 stacji nie da się konkurować z największymi koncernami paliwowymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Statoil RSS ALERT    /    Alimentation Couche-Tard RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.159.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!