Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ipsos: Lekki spadek nastrojów konsumenckich w czerwcu

Czerwcowy Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował niewielki spadek o 1,09 pkt. mdm - podał w czwartek Ipsos. Jest to jednak nadal jeden z najwyższych poziomów wskaźnika obserwowany w 2013 r.


Autor: PAP
Data: 27-06-2013, 12:32
"Poziom Wskaźnika Optymizmu Konsumentów odnotowany przez Ipsos w czerwcu plasuje się na nieco niższym poziomie niż w maju (zmiana o -1,09 pkt. ). Rok do roku zmiana jest bardziej istotna (81,57 pkt. obecnie, w stosunku do 87,50 pkt. w czerwcu 2012" - napisano w komentarzu.

Z badania wynika, że w czerwcu niewielkiemu spadkowi uległy wszystkie składowe Wskaźnika Optymizmu Konsumentów.

"Więcej Polaków twierdzi, że sprawy Polski zmierzają w złym kierunku: w maju takie obawy sygnalizowało 66 proc. respondentów, natomiast w czerwcu - 70 proc. Zmalała ilość osób optymistycznie postrzegających sytuacje kraju (w maju pozytywne opinie wyrażało 26 proc. z nas, a obecnie 21 proc.). Połowa z nas jest zdania, że sytuacja gospodarcza w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy uległa pogorszeniu" - napisano.

"Wzrósł odsetek Polaków uważających, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy bezrobocie będzie rosło. W maju tego zdania było 45 proc. osób, podczas gdy w czerwcu 49 proc." - dodano.

Z badania wynika także, że niewielkiej zmianie in minus uległ wymiar Skłonności do Zakupów, uzyskując wynik 91,63 pkt. (różnica w porównaniu do zeszłego miesiąca wyniosła -0,43 pkt.).

" Wzrósł z kolei nieco odsetek osób twierdzących, że w obecnej sytuacji nie warto odkładać pieniędzy - w maju br. taką opinię wyrażało 31 proc. respondentów, podczas gdy w czerwcu 28 proc." - napisano.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 13-20 czerwca 2013 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ipsos RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.8.46
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!