• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ipsos: W lipcu wzrósł Wskaźnik Optymizmu Konsumentów

W lipcu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,01 pkt. do 85,83 pkt. - podał w piątek Ipsos. Jest to czwarty miesiąc z rzędu, w którym odnotowano wzrost wskaźnika. Autorzy raportu zwracają uwagę na to, że obniżył się wskaźnik oczekiwań.
  • Autor: PAP
  • Data: 29-07-2011, 14:47

"Stosunkowo największą zmianę zanotował Wskaźnik Klimatu Gospodarczego, który wzrósł o 1,7 pkt osiągając poziom 72 pkt. Mniej osób niż przed miesiącem uważa, że w ciągu ostatniego roku sytuacja gospodarcza kraju pogorszyła się (zmiana o 5 pkt procentowych). Skłonność do Zakupów pozostała praktycznie bez zmiany (+0,5 pkt), uzyskując wynik 93,9 pkt. Jednocześnie zwiększył się nieco udział osób, które przewidują, że w ciągu najbliższego roku uda im się odłożyć pieniądze" - dodano.

Z raportu wynika, że obniżył się wskaźnik oczekiwań. Autorzy badania wskazują, że jeśli będzie się on nadal pogarszał, może to prowadzić do zatrzymania wzrostu WOK.

"Obecna poprawa Wskaźnika Optymizmu Konsumentów dokonała się głównie dzięki ocenom sytuacji bieżącej. Jednak przewidywania odnośnie przyszłości stały się nieco bardziej pesymistyczne. W następstwie tego Wskaźnik Oczekiwań jako jedyny w tym miesiącu spadł (-1,4 pkt). Jeśli te pesymistyczne postawy pogłębią się w najbliższych miesiącach, może to doprowadzić do zatrzymania wzrostu Wskaźnika Optymizmu Konsumentów" - napisano w komunikacie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poniżej wskaźniki:

                                                         licpiec'11  czerwiec'11  zmiana
Wskaźnik optymizmu Konsumentów: 85,83 pkt  84,82 pkt   +1,01 pkt
Klimat Gospodarczy:                         73,69 pkt  71,96 pkt   +1,73 pkt
Skłonność do Zakupów:                     93,92 pkt  93,39 pkt  +0,53 pkt
Wskaźnik Bieżący                               73,84 pkt  72,06 pkt  +1,78 pkt
Wskaźnik czekiwań                              91,23 pkt   92,65 pkt  -1,42 pkt

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 14 lipca 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1015 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!