Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jacek Owczarek, Eurocash: W tym roku wracamy do korzeni

Grupa Eurocash, która po pierwszym półroczu ma prawie 156 mln zł EBITDA, liczy, że jej całoroczny wynik zmieści się w konsensusie rynkowym - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.
  • Autor: PAP
  • Data: 21-08-2015, 20:38
Jacek Owczarek, Eurocash: W tym roku wracamy do korzeni
Hurtownia Grupy Eurocash, fot. Wikimedia Commons

"Mogę potwierdzić, że konsensus dla EBITDA na 2015 rok jest też w naszych głowach. Mamy bardzo duże szanse, by skończyć rok tak jak oczekuje rynek. Udało nam się naprawić wiele rzeczy i sądzę, że nie będziemy już negatywnie zaskakiwać rynku" - powiedział PAP Owczarek.

Aktualnie konsensus PAP zakłada EBITDA grupy w 2015 roku na poziomie ok. 476 mln zł, co oznaczałoby wzrost o ponad 15 proc. rdr. Konsensus zakłada też 19,9 mld zł przychodów (wzrost o ponad 17 proc. rdr), 341,6 mln zł zysku operacyjnego i 234,7 mln zł zysku netto.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku przychody grupy Eurocash wzrosły rdr o 22,2 proc., do 9,79 mld zł, EBITDA wzrosła do 155,8 mln zł, czyli o 9,4 proc., zysk operacyjny poprawił się o 0,57 proc. i wyniósł 82,1 mln zł. Zysk netto grupy w pierwszym półroczu spadł o 4,2 proc., do 48,5 mln zł.

"Trzeci kwartał nie zaczął się najgorzej, stąd też mój optymizm co do wykonania konsensusu" - powiedział Owczarek.

"Główne czynniki, które będą mieć wpływ na wyniki to zachowanie LFL w Delikatesach Centrum i Cash&Carry" - dodał.

W drugim kwartale sprzedaż LFL dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry spadła o 2,67 proc., a w całym I półroczu 2015 r. spadek LFL wyniósł 1,43 proc.

Sprzedaż hurtowa Eurocash dla stałej liczby sklepów sieci Delikatesy Centrum spadła w II kwartale o 3,94 proc., a w I półroczu 0,91 proc. rdr.

Spółka zauważa, że rynek FMCG w I półroczu pozostawał pod wpływem silnej konkurencji i presji deflacyjnej.

"Deflacja hamuje, ale ciągle jest tendencja ujemna. W II kwartale wynosiła ona średnio 2,1 proc. wobec 3,7 proc. w I kwartale. Mimo to urośliśmy nie tylko poprzez przejęcia Inmedio i części Kolportera, ale i pozostała część biznesu wzrosła o 2,5 proc. w II kwartale (oraz 3,5 proc. w całym I półroczu), co jest powodem do satysfakcji. W tym otoczeniu zyskujemy udziały rynkowe" - powiedział Owczarek.

Dyrektor finansowy zwraca uwagę, że w drugim kwartale, dzięki poprawie efektywności zarządzania kapitałem obrotowym i optymalizacji poziomu zapasów, przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej wyniosły 466 mln zł wobec 288 mln zł rok wcześniej.

Na koniec I półrocza 2015 r. dług netto/EBITDA wyniósł 1,2x, co - zdaniem spółki - jest bardzo bezpiecznym poziomem.

"W tym roku wracamy do korzeni, czyli szybszej generacji gotówki niż w poprzednim roku. W kolejnym kwartale to się udaje, dług grupy mocno spadł z kwartału na kwartał. Próbujemy wrócić do silnego bilansu i przygotować go, gdyby były okazje konsolidacyjne" - powiedział Owczarek.

"Mamy szansę dalej zmniejszyć poziom zapasów, przyspieszyć ich rotację" - dodał.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Misiu 2015-08-23 08:50:08

    Do korzeni , znaczy blisko ziemi;)

    Odpowiedz
  • on 2015-08-24 10:24:25

    zazdrościsz kolego? rozjadą większość hurtu i dobrze

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!