Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Jak eksponować żywność ekologiczną w sklepach?

Żywność ekologiczna w ostatnich latach zyskała na popularności i coraz częściej pojawia się w polskich domach. Zmieniło się zarówno jej postrzeganie - z fanaberii zamożnych shopperów na produkty zawierające wysokiej wartości składniki odżywcze, jak i jej miejsce w procesie zakupowym – z trudno dostępnego segmentu na element codziennych decyzji zakupowych. Jest to między innymi efekt sposobu jej dystrybucji i ekspozycji w punktach sprzedaży - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Bogdanowicz, Account Director p.o. Managing Director, WALK Promotion.

Jak eksponować żywność ekologiczną w sklepach?
Tomasz Bogdanowicz, Account Director p.o. Managing Director, WALK Promotion

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-04-2016, 11:38

Jeszcze kilka lat temu żywność ekologiczna była dostępna niemal wyłącznie w wyspecjalizowanych w jej sprzedaży sklepach, zlokalizowanych najczęściej w bogatych dzielnicach największych miast. Dbający o zdrowie, świadomy konsument musiał pokonać wiele barier, aby skorzystać z oferty bio produktów. Jedną z nich była również ich wysoka cena.

- Później ekologiczną żywność mogliśmy znaleźć w ofercie wielkopowierzchniowych sklepów, które nieśmiało - zazwyczaj gdzieś w kącie - umieszczały specjalną strefę z bio asortymentem. Zmniejszyło to dystans szerokiej grupy shopperów do tego rodzaju produktów podczas podejmowania codziennych decyzji zakupowych. Jednocześnie ekologiczny asortyment nadal był ekstrawaganckim i przede wszystkim świadomym wyborem. Ten etap można określić mianem przejściowego - twierdzi Tomasz Bogdanowicz.

Obecnie żywność ekologiczna jest eksponowana na sklepowych półkach obok „zwykłych” produktów, co bardzo często wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe w wielu kategoriach produktowych. Obok bananów, które zazwyczaj wybieraliśmy znajdziemy również te „bio”, wybierając jogurt nasze oko przyciąga ten ekologiczny, kupując jajka nie sposób pominąć tych z „wolnego wybiegu” itd. - Nawet dyskonty, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się nam przeważnie z niskimi cenami i gorszej jakości produktami, dziś mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów ekologicznych. Co więcej, ten segment znajdziemy również w drogeriach Rossmann, które posiadają w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze pod marką własną „enerBiO” - dodaje ekspert.

Można zatem powiedzieć, że teraz każdy shopper, zarówno ten mniej, jak i ten bardziej świadomy, podczas zakupów styka się z pojęciem żywności ekologicznej i często staje w obliczu trudnego wyboru: taniej czy zdrowiej?

W kontekście ekspozycji to poważne wyzwanie. Na rynku nie brakuje produktów, które swoją nazwą lub kolorystyką opakowania przypominają te ekologiczne.

- Niektórzy producenci nadużywają słowa „bio” licząc na brak wnikliwości shopperów lub używają sformułowania „zdrowa żywność”, którego stosowanie nie jest regulowane przepisami prawnymi. Jednocześnie oferują konsumentom niższe ceny w porównaniu z produktami ekologicznymi. Świadomy konsument jest wymagający – dla niego termin „bio” musi zostać uzasadniony np. opisem sposobu uprawy czy certyfikatami i właśnie na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe. Przed dokonaniem zakupu więcej uwagi poświęci na zapoznanie się z produktem - może np. przeczytać etykietę lub zapoznać się z informacjami dostępnymi on-line - mówi Tomasz Bogdanowicz.

więcej informacji:

Tomasz Bogdanowicz RSS ALERT    /    rynek żywności ekologicznej RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!