Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jak handel detaliczny może wykorzystać zjawisko showroomingu?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2016, 12:39
Showrooming, czyli zjawisko oglądania produktu w sklepie stacjonarnym, a kupowania w internetowym może być niekorzystnym trendem dla detalistów, jeśli w porę nie przebudują swojego biznesu w taki sposób, aby korzystał w jak najszerszym stopniu z koncepcji omnichannel, czyli zintegrowanej sprzedaży wszechkanałowej.
Jak handel detaliczny może wykorzystać zjawisko showroomingu?
Showrooming wymusza na handlu detalicznym spójność i integrację działań. Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Klienci wielu krajów, w tym Polski zmieniają nawyki konsumenckie. Wraz z rosnącą dostępnością internetu oraz urządzeń mobilnych, klienci zapoznają się z produktami w tradycyjnych sklepach - przymierzają ubrania, testują kosmetyki, zadają pytania sprzedawcy odnośnie sprzętu RTV i AGD, by potem przejrzeć zasoby internetowych sklepów i wybrać taki, w którym obejrzany produkt kupią za najniższą cenę. Zjawisko to, nazywane showrooming, tradycyjne sklepy na początku traktowały z niepokojem, bojąc się utraty wpływów ze sprzedaży.

– Z badań wynika, że 76 proc. klientów szuka produktów w sklepie tradycyjnym, a kupuje online. Ważne jest dla nich, aby przed zakupem dotknąć produkt i zadać pytania sprzedawcy, a potem dokonać zakupu online po najniższej cenie – tłumaczy prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!