• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jak laguny opanowały Kraków, sieci handlowe i całą Polskę?

Brązowy lagun na początku zawojował Kraków, by następnie zagościć w Aldi, Lidlu, Biedronce, licznych kawiarniach i rozprzestrzenić się w całej Polsce.
  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2021, 07:21
Jak laguny opanowały Kraków, sieci handlowe i całą Polskę?
Jak laguny opanowały Kraków, Aldi, Lidla i całą Polskę. Fot. Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami/materiały prasowe

Oto historia zabawnej pomyłki, która od kilku dni napędza sprzedaż croissantów w sieciach handlowych i kawiarniach oraz wywołuje uśmiech na twarzy nie tylko naszych rodaków.

13 kwietnia br. jeden z inspektorów Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami opublikował na facebookowym profilu post na temat pewnego wydarzenia:

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Przyjedźcie i go zabierzcie! – w głosie dzwoniącej kobiety brzmi desperacja.

– Ale kogo, proszę pani? – pytam.

– Tego stwora!!! Od dwóch dni siedzi na drzewie naprzeciwko bloku! Ludzie okien nie otwierają, bo się boją, że im to do domu wejdzie!

– Ale co to jest, proszę pani? Może jakiś chory drapieżny ptak? – próbuję naprowadzić kobietę, w której głosie zdaje się rosnąć histeria.

– Nie! To nie jest ptak!

– A jak to coś wygląda? - dopytuję, bo chciałbym wiedzieć, czego się spodziewać.

– Jest brązowe, siedzi na drzewie i to jest ten… noooo, ten.. lagun! – pani wykrzykuje zadowolona, że nareszcie przypomniała sobie właściwe słowo. 

Inspektor zastanawia się, o jakie zwierzę mogło chodzić. Lagun? Może legwan? Tak zaczyna się ta historia. Po przyjeździe inspektora okazało się, że tajemniczy stwór to nic innego jak croissant, czyli rogalik z ciasta francuskiego, który prawdopodobnie wyleciał komuś z okna i utknął na drzewie.

Od tamtego momentu zdjęcie „laguna” obiegło internet w Polsce i na świecie. Powstało na ten temat mnóstwo zdjęć i memów. Pisały o tym również zagraniczne media m.in. francuska agencja prasowa AFP i brytyjski portal BBC. Sprawę komentował nawet Steven King, pisząc na Twiterze: "Croissand przybył na naszą planetę pożądając ziemskich kobiet".

 

Laguny nie tylko bawią. Sieci handlowe szybko postanowiły skorzystać na ich popularności i przygotowały „lagunową” ofertę. Zaczęła sieć handlowa Aldi. 16 kwietnia o godzinie 10.13 napisała:

– Dla jednych croissant, dla innych lagun, dla jeszcze innych – po prostu rogalik. Wszystkich jednak zapewniamy – jest oswojony i przyjazny, a co najważniejsze – przepyszny. Z poranną kawusią smakuje najlepiej. Nie ma się czego bać!

Niecałe trzy godziny później dołączył Lidl. O 12.53 napisał na swoim oficjalnym profilu facebookowym:  Przyjdźcie natychmiast, w Lidlu leży ten... no... Jest brązowy i się nie rusza! Bez obaw, nie ma powodów do paniki. To niegroźny, za to straszliwie smaczny okaz. Croissant z nadzieniem orzechowym teraz w supercenie.

Tuż po Lidlu była Biedronka, która o godzinie 13.17 ogłosiła, że również sprzedaje krakowskie laguny:

– Jeśli nie chcesz mojej zguby, krakowskiego laguna daj mi luby... Krakowskie laguny istnieją i możesz je dostać w naszych sklepach. Oczywiście w wyjątkowej promocji: kup 4 i zapłać mniej. Nie musisz nawet wspinać się na drzewo – napisała w poście na Facebooku.

Lagun zainspirował sprzedażowo nie tylko sieci handlowe. 16 kwietnia o godzinie 12.44 krakowska kawiarnia "Szklarnia" napisała: "My dystrybutorzy lagunów na Kraków: Szklarnia, Massolit Bakery & Cafe oraz Roślinny chcemy przekazać 10% ze sprzedaży lagunów w dniach 17-18.04.2021 na działalność Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Wpadajcie, można się obżerać w szczytnym celu - that's the dream!".

Okazało się również, że Warszawa ma swojego laguna: – Czyżby to Lagun przyczepił się do Pałacu Kultury? Dajcie znać, czym Wy osłodziliście sobie dzisiejszy dzień? – pisze Centrum informacji turystycznej "Go to Warsaw".

To tylko mały wycinek pomysłów firm na wykorzystanie nietypowej sytuacji z croissantem na drzewie. Marki skorzystały ze strategii marketingowej o nazwie Real Time Marketing (RTM). Opiera się ona na prowadzeniu działań głównie w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter. RTM nawiązuje w swoich kampaniach do bieżących i popularnych w danych czasie wydarzeń. 

W ten sposób zabawna pomyłka mieszkanki Krakowa napędza sprzedaż marek, które szybko i kreatywnie umiały przekształcić historię opisaną przez Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w ciekawe kampanie w mediach społecznościowych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Vader 2021-04-19 09:07:13

    Artykuł zawiera lokowanie produktu. Ciekawe tylko kto go opłacił?

    Odpowiedz
    • Maciej 2021-04-19 10:17:12

      Lagun...

      Odpowiedz
    • pietrek 2021-04-20 09:40:58

      była zrzutka na fejsie

      Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!