• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jak nie dać się oszukać przy zakupach w Internecie

Gdy w Internecie znajdziemy ofertę znacznie tańszą niż w innych sklepach internetowych, to może to być wabik na naiwnych. Co ciekawe oszukać może nas nawet sklep reklamujący się w gazetach czy na największych portalach internetowych, a nawet polecany przez znajomych. Szczególnie należy uważać, gdy sklep internetowy nie akceptuje płatności przy odbiorze, ani kartą, a jedynie przelewem - radzą analitycy Expandera.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2012, 19:51
Jak nie dać się oszukać przy zakupach w Internecie
Zdaniem analityków, zbyt niska cena przy ofercie internetowej powinna wzbudzić nasze podejrzenia

- W Internecie czasami udaje nam się wyszukać oferty sprzedaży z bardzo atrakcyjną ceną. Trzeba jednak pamiętać o tym, że część tego typu ofert jest niestety oszustwem. Jak w takim razie zdecydować czy dokonać zakupy czy zrezygnować? Przede wszystkim nie należy skupiać się jedynie na cenie. Wręcz przeciwnie. Jeśli towar jest istotnie tańszy niż w innych sklepach internetowych, to powinno to wzbudzić nasze podejrzenia - mówi Jarosław Sadowski w firmy Expander.

Jak podkreśla, tych podejrzeń nie powinno uśpić ani rekomendacja znajomych ani reklama sklepu internetowego, nawet jeżeli pokazana została w gazetach czy na głównych stronach największych portali internetowych. Zdarzało się bowiem, że oszuści włamywali się do poczty emailowej czy na profile w portalach społecznościowych i zachęcali do korzystania z nieuczciwej oferty. Również wszechobecne reklamy nie gwarantują bezpieczeństwa klientom. W ostatnim czasie pokazała to dobitnie sytuacja klientów firmy (z nieco innej branży) Amber Gold.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analityk Expandera radzi, by zawsze, gdy mamy zamiar po raz pierwszy skorzystać z usług sklepu internetowego warto poszukać o nim informacji w wyszukiwarce internetowej. Sklepy, które prowadzą rzetelny biznes zachęcają swoich klientów do wystawiania opinii. Najlepiej jeśli są one zamieszczane na portalach niezależnych od sprzedającego. Jeśli znajdziemy przynajmniej kilkaset, a najlepiej kilka tysięcy pozytywnych opinii, to jest to argument za skorzystaniem z oferty.

- Doświadczenia internautów pokazują, że czerwona lampka powinna nam się natomiast zapalić wtedy, gdy sklep nie pozwala płacić za towar przy odbiorze, ani kartą, a jedynie przelewem. Jeśli do tego ma on siedzibę za granicą (zwłaszcza poza UE), to w razie kłopotów o odzyskaniu pieniędzy praktycznie możemy zapomnieć. W takiej sytuacji lepiej dokonać zakupu w innym sklepie, nawet jeśli ofertuje on wyższa cenę - mówi Jarosław Sadowski.

I dodaje, że zawsze, gdy korzystamy z niesprawdzonego wcześniej sklepu warto wybierać opcję płatności przy odbiorze lub kartą. Płatność kartą jest bowiem znacznie bezpieczniejsza niż za pomocą przelewu. W przypadku oszustwa możemy liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy. - Jeśli udowodnimy, że otrzymaliśmy towar niezgodny z zamówieniem lub go nie otrzymaliśmy, a sklep odmówi uznania naszych roszczeń, to bank zwróci nam pieniądze. Nie możemy natomiast liczyć na taką pomoc jeśli zapłacimy przelewem - tłumaczy analityk.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!