Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Jak prowadzić biznes w czasie pandemii? 5 wskazówek dla branży handlowej

Nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak dokładnie będzie przebiegać pandemia. Jednak w większości firm z branży handlu detalicznego można relatywnie szybko opracować i wdrożyć plany awaryjne, aby zmniejszyć skutki kryzysu i zapewnić ciągłość działalności biznesowej. Oczywiście pamiętając o priorytetowym minimalizowaniu rozprzestrzeniania się wirusa i dbałości o zdrowie i życie pracowników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE.

Jak prowadzić biznes w czasie pandemii? 5 wskazówek dla branży handlowej
Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-03-2020, 13:44

- Gwałtowny wzrost popytu na towary w sklepach stacjonarnych i internetowych, spowodowany nerwową reakcją klientów i nagłym gromadzeniem zapasów, wymusza konkretne działania na sprzedawcach w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, logistyką, komunikacją z pracownikami i klientami oraz oczywiście w obszarze zarządzania kryzysowego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE.

- W obecnej sytuacji, kluczowym czynnikiem zwiększającym wiarygodność firmy w oczach konsumentów, jest utrzymanie odpowiedniej dostępności produktów. W kanale online przeskalowanie operacji w celu zaspokojenia zwiększonego popytu jest szczególnie trudne, biorąc pod uwagę konieczność znalezienia wystarczającej liczby pracowników o odpowiednich umiejętnościach w krótkim czasie przy zachowaniu właściwych środków bezpieczeństwa w związku z epidemią COVID-19 - dodaje.

- Tymczasem koncepcja zakupów w sklepach stacjonarnych wymaga innego podejścia, biorąc pod uwagę zagrożenie zakażenia wirusem przy interakcjach z klientem. W większości innych segmentów sprzedaży detalicznej, w których produkty nie są towarami pierwszej potrzeby: np. dobra luksusowe, kosmetyki, odzież, elektronika - spodziewamy się spadków sprzedaży. W czasach kryzysu konsumenci koncentrują się na zakupie najpotrzebniejszych produktów i nie mają dostępu do sklepów stacjonarnych w galeriach handlowych. Przewidujemy również przyspieszony wzrost penetracji kanału online w ramach tych segmentów - tłumaczy Rudnicki.

- Pandemia COVID-19 nie ma precedensu w Europie i radzimy, by w podejściu biznesowym być przygotowanym na negatywne scenariusze. Podejście "poczekam i zobaczę" z całą pewnością nie pozwoli odnieść sukcesu w tej sytuacji.  Dla wielu firm, w szczególności tych małych, prawdopodobieństwo znacznego zmniejszenia dochodów może potencjalnie oznaczać problemy z płynnością. Odzyskiwanie równowagi w tym zakresie może wymagać czasu, pomimo zadeklarowanej przez rząd tarczy antykryzysowej. Dlatego planując budżet, warto wziąć pod uwagę niższe przychody w dłuższej perspektywie czasowej, nawet kilku kwartałów - radzi ekspert.

więcej informacji:

Patryk Rudnicki RSS ALERT    /    Bain & Company RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!