Jak sieci handlowe zagospodarowują prozdrowotne trendy? - analiza
- Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
- Data: 06-07-2016, 10:45

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Z badania „Kogo nęci zdrowe jedzenie?” zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji wynika, że Polacy coraz bardziej cenią trendy prozdrowotne i wybierają żywność naturalną, świeżą, z pewnego źródła oraz z certyfikatami. Szacuje się, że w 2015 roku Polacy wydali na takie właśnie produkty nawet 800 mln złotych. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć poziom miliarda zł.
Z badania CBOS wynika, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat nieco większą popularność zyskały takie dobre praktyki konsumenckie, jak sprawdzanie daty ważności i, przede wszystkim, składu kupowanych produktów spożywczych; obecnie robi to przynajmniej czasami odpowiednio 90 proc. i 71 proc. badanych, w tym często lub zawsze – 69 proc. (wzrost o 5 punktów) i 40 proc. (wzrost o 14 punktów).
komentarze (0)