Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Jak sieci handlowe zagospodarowują prozdrowotne trendy? - analiza

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2016, 10:45
Z badań wynika, że wśród Polaków coraz mocniej zaznacza się trend zdrowego odżywiania oznaczający w praktyce bardziej świadome wybieranie produktów, czytanie etykiet, zwracanie uwagi na pochodzenie produktów oraz na zawartość w nich soli, cukru i E-dodatków. Producenci starają się wychodzić naprzeciwko temu i tam, gdzie jest to możliwe, ograniczać sztuczne dodatki. Również sieci handlowe podchwyciły ten trend i mocno go nagłaśniają. Ale czy chodzi tu tylko o zdrowe odżywianie?
Jak sieci handlowe zagospodarowują prozdrowotne trendy? - analiza
Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z badania „Kogo nęci zdrowe jedzenie?” zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji wynika, że Polacy coraz bardziej cenią trendy prozdrowotne i wybierają żywność naturalną, świeżą, z pewnego źródła oraz z certyfikatami. Szacuje się, że w 2015 roku Polacy wydali na takie właśnie produkty nawet 800 mln złotych. W roku 2016 wzrost sprzedaży w tym segmencie może wynieść kilkanaście procent, by w roku 2017 osiągnąć poziom miliarda zł. 

Z badania CBOS wynika, że w ciągu ostatnich dziewięciu lat nieco większą popularność zyskały takie dobre praktyki konsumenckie, jak sprawdzanie daty ważności i, przede wszystkim, składu kupowanych produktów spożywczych; obecnie robi to przynajmniej czasami odpowiednio 90 proc. i 71 proc. badanych, w tym często lub zawsze – 69 proc. (wzrost o 5 punktów) i 40 proc. (wzrost o 14 punktów). 

Dalsza część artykułu (96%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!