Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Jak sklepy wielkopowierzchniowe przygotowują się do świąt?

Okres świąteczny jest zawsze dość stresującym czasem dla sieci handlowych, zwłaszcza tych generujących większość swoich przychodów właśnie w ostatnich tygodniach roku. W tym oknie sprzedażowym, oprócz Świąt Bożego Narodzenia, był m.in. Czarny Piątek, który wraz z innymi „wielkimi świątecznymi wydarzeniami handlowymi” w tym roku wyglądał zupełnie inaczej.

Jak sklepy wielkopowierzchniowe przygotowują się do świąt?
Sklepy wielkopowierzchniowe przygotowują się do świąt?; fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / MerService z Grupy OEX
Data: 17-12-2020, 11:26

Sprzedawcy detaliczni muszą dostosować się do wymogów związanych z COVID-19, wskazujących na zachowanie dystansu społecznego, minimalizowanie dotykania powierzchni i ograniczanie ruchu w placówkach handlowych – a wszystko to przy jednoczesnej optymalizacji sprzedaży. W tym roku największymi zwycięzcami będą te sklepy w święta, które priorytetowo potraktują pragnienia klientów, dotyczące bezpiecznych i wygodnych zakupów. MerService z Grupy OEX podpowiada, jak wygląda Boże Narodzenie w handlu.

Jak sieci handlowe przygotowują się na święta – wczesny start akcji marketingowych

W przypadku wielu sklepów sezon związany ze sprzedażą bożonarodzeniowych produktów rozpoczyna się już w pierwszych tygodniach października. Na półkach można dostrzec świąteczne słodycze, ozdoby czy prezenty. W tym roku, z powodów opóźnień w łańcuchu dostaw i obaw, że dany towar nie dotrze na czas, kupujący wyjątkowo wcześnie rozpoczęli przygotowania do sezonu. Oznacza to, że sprzedawcy musieli równie szybko rozpocząć świąteczne kampanie marketingowe, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Wiadomo przecież, że placówki handlowe przyciągają klientów nie tylko świątecznymi dekoracjami, lecz także promocjami i łączonymi ofertami sprzedaży. Im szybciej dana sieć rozpocznie bożonarodzeniową akcję marketingową, tym większa szansa na zdobycie klientów. Podejście to wpisuje się w trend konsumencki na rok 2020, w którym klienci są zdecydowanie bardziej selektywni pod względem wydawania swoich dochodów – decydują się na zakupy sprawdzonych marek w znanych sklepach.

Merchandising w święta – maksymalnie dopracowane doświadczenie zakupowe

Dziś bardzo ważna jest również wydajność. Sieci handlowe muszą dokładnie zaplanować przepływ klientów w swoich placówkach. Wielu konsumentów w ankietach, dotyczących zakupów podczas pandemii wskazuje, że nie czuje się komfortowo, udając się do tradycyjnego sklepu. Z kolei osoby, które nie mają problemów z robieniem zakupów w sanitarnym reżimie, nie chcą marnować czasu w długich kolejkach.

Sprzedawcy zachęcają więc ludzi do odwiedzania placówek na wiele różnych sposobów. Dodają stanowiska z kasami bezobsługowymi, wydłużają godziny pracy, gwarantują kompleksową dezynfekcję powierzchni. To zachowania, które mogą być praktykowanie nie tylko w roku 2020, ale i w kolejnych latach. Podkreślenie tego, jak sieci handlowe przygotowują się na święta, dbając o komfort oraz bezpieczeństwo klientów, zachęca kupujących do pójścia do sklepu zamiast robienia zakupów online.

Jak zmienia się handel przed świętami – przyciąganie uwagi klienta

więcej informacji:

MerService RSS ALERT    /    sklepy wielkopowierzchniowe RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!