• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jak współpracować z influencerami?

Gdy nowi influencerzy pojawiają się na rynku niezwykle szybko, ważne są wiarygodność i ugruntowana pozycja, a także wspólny cel - z Eweliną Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries rozmawia Olimpia Wolf.
  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2021, 10:55
Jak współpracować z influencerami?
Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries mówi o współpracy z influenserami, fot. materiały prasowe
  • Istotna jest nie tylko „znana twarz”, ale i takie czynniki, jak jakość danego produktu, cena i dopasowanie do grupy docelowej.
  • Wiele produktów rekomendowanych przez gwiazdy posiadało tak wysoką cenę, że współpraca nie była dla marki ani owocna ani rentowna.
  • Jeśli influencer instagramowy rekomenduje wiele różnych produktów, o wiarygodności nie może być mowy.

„Trzy pytania do. Rozmowy Olimpii Wolf” to autorski cykl wywiadów poruszający ważne tematy w obszarze rynku żywności.

Olimpia Wolf: Na ile współpraca influencerami i innymi liderami opinii pomaga sieciom handlowym i markom spożywczym kształtować swój wizerunek, markę oraz wpływać na wzrost sprzedaży produktów?

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ewelina Radowicz: Influencer, który jest dobrze dopasowany do wartości danej sieci handlowej czy marki, może tylko pomóc i pośrednio lub bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży produktów. Znakomitym przykładem jest kucharz Karol Okrasa i jego współpraca z Lidl Polska. Pięknie wydane książki z przepisami, m.in. we współpracy z Pascalem Brodnickim czy Darią Ładochą, bezpośrednio wpływały na zwiększenie sprzedaży. Wystarczył prosty program lojalnościowy - zbierania naklejek za określoną wartość zakupów, które następnie były wymieniane na wyżej wspomniane publikacje. Ostatnio głośno jest również o współpracy Lodów Koral z YouTuberami - Frizem i jego Ekipą. W tym przypadku mówimy o specjalnej serii produktów, która bardzo szybko zniknęła ze sklepowych półek. Dodatkowo opakowania po lodach krążą obecnie na portalach aukcyjnych! Mówiąc o sprzedaży produktów istotna jest nie tylko „znana twarz”, ale i takie czynniki, jak jakość danego produktu, cena i dopasowanie do grupy docelowej. Wiele produktów rekomendowanych przez gwiazdy posiadało tak wysoką cenę, że współpraca nie była dla marki ani owocna ani rentowna.

Jak mądrze wybierać osoby do współpracy?

Obecnie, gdy nowi influencerzy pojawiają się na rynku niezwykle szybko, ważna jest przede wszystkim wiarygodność i ugruntowana pozycja, a także wspólny cel. Warto prześledzić historię współpracy danej osoby z innymi markami, zanalizować jej obecny wizerunek i zastanowić się, czy będzie to idealna twarz dla danej sieci handlowej czy produktu. Mówiąc Martyna Wojciechowska czy Przemek Kossakowski od razu na myśl przychodzą nam dwa rodzaje zainteresowań: podróże i motoryzacja. Stąd tak trafna kampania z marką Jack Wolfskin. Wierzymy, że skoro doświadczeni podróżnicy polecają daną odzież czy obuwie, naprawdę musi to być produkt, który sprawdzi się nawet na krańcu świata. Widząc natomiast influencera instagramowego i jego profil, na którym każde ze zdjęć to rekomendacja innego produktu, wiemy, że o wiarygodności nie może być mowy. Nikt z nas nie lubi być „nabijany w butelkę” i takie działanie może wpłynąć na niekorzyść danej marki.

Na jakie hasła i obszary tematyczne warto teraz stawiać?

Sieci handlowe i marki spożywcze obecne w Polsce muszą bardzo dobrze znać swojego klienta, a także zmiany, jakie zachodzą w społeczeństwie, nie tylko ekonomiczne, ale też społeczne i kulturowe. Pomagają im w tym m.in. zlecane rokrocznie badania rynku. Z jednej strony mamy najszybciej starzejące się społeczeństwo w Europie i warto dopasować swoje hasła i ofertę do seniorów, z drugiej strony mamy sporą część młodych, świadomych konsumentów. To dla nich idea zero waste odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę w codziennym życiu, ponieważ myślą oni nie tylko o swoim pokoleniu, ale i o pokoleniu swoich dzieci i losach naszej planety. Dla nich czasem drugorzędną rolę odgrywa cena produktu, a na pierwszym miejscu stawiają jakość. Z kwestią niemarnowania żywności nie idzie nam w Polsce jeszcze najlepiej, ale za to firmy rozszerzają swój asortyment o produkty ekologiczne, żywność roślinną czy opakowania nadające się do recyklingu. Nasze potrzeby zakupowe ewoluują, a wraz z nimi oferta sieci handlowych i marek spożywczych.

Zapraszamy również do lektury innego tekstu z cyklu „Trzy pytania do. Rozmowy Olimpii Wolf”: Futurolog: Dwa scenariusze dla rynku żywności

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!