Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepach w okresie Wielkanocy?

W okresie Wielkanocy w Polsce obserwuje się wzrost sprzedaży online, zwłaszcza w sektorze spożywczym. Według ekspertów z Sociomantic Labs, w zależności od sklepu internetowego, wynosi on od kilkunastu do nawet 50 proc. wzrostu sprzedaży. Co mogą zrobić sklepy, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż w tym okresie?

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepach w okresie Wielkanocy?
E-sklepy: Sposoby na zwiększenie sprzedaży w okresie Wielkanocy. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2016, 11:44

Eksperci z Sociomantic Labs radzą, jak sprzedawcy internetowi, niezależnie od branży, mogą wykorzystać handlowy potencjał świąt.

Konsument odwiedzający stronę sklepu internetowego powinien poczuć świąteczny nastrój – atrakcyjny, przyciągający wzrok layout to pierwszy krok, aby zwrócić jego uwagę.  

Promocje i wyprzedaże, wykorzystywane przy okazji świąt lub innych ważnych dni w roku, pozwalają w zależności od branży i reklamowanego produktu osiągnąć nawet 10-krotnie wyższy wskaźnik konwersji – podają eksperci z Sociomantic Labs. W okresie przed Wielkanocą warto objąć promocją wybrane produkty spożywcze, dekoracje świąteczne czy prezenty. Ponadto tworząc bannery, warto pomyśleć o wkomponowaniu w nie świątecznych kodów promocyjnych.  

Eksperci z Sociomantic Labs uważają, że każda okazja jest dobra, aby zacieśnić współpracę między producentem, a sklepem internetowym, ale szczególnie sprzyjającym czasem dla e-handlu są świąteczne dni w roku. W ramach kampanii cross-marketingowych sklep zgadza się udostępnić w kampanii określonej marki czy producenta informacje o klientach sklepu – dane pochodzące ze strony internetowej oraz z CRM. Dzięki takiej współpracy marka może zaplanować dedykowaną kampanię swoich produktów, które reklamowane będą na banerach dynamicznych prowadzących do określonego sklepu internetowego.  

Badania pokazują, że w porównaniu z kampaniami reklamowymi, content marketing generuje o 62 proc. mniejsze koszty, a jednocześnie może zapewnić nawet 3 razy więcej leadów sprzedażowych. Stąd też przemyślane działania content marketingowe są idealnym dopełnieniem reklamowej strategii e-sklepów. Dobrym przykładem może być utworzenie przez sklep dedykowanego serwisu lub podstrony z wielkanocnymi poradami odnośnie przygotowywania świątecznych potraw czy kreatywnymi pomysłami na prezenty – tłumaczą eksperci z Sociomantic Labs.

Według badań Gemiusa, dla 67 proc. internautów kupujących online, niższe koszty dostawy stanowią motywację do częstszych zakupów. Dlatego dobrym pomysłem, aby przyciągnąć klienta do np. internetowego sklepu przed Wielkanocą jest wprowadzenie darmowej dostawy. Robiąc większe przedświąteczne zakupy w e-supermarkecie, bezpłatne dostarczenie zakupionych produktów spożywczych ma dla klienta duże znaczenie – podsumowują eksperci.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!