Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Jaka będzie przyszłość handlu w najbliższych miesiącach? (raport)

Wraz z zamknięciem sklepów stacjonarnych w trakcie lockdownu, klienci musieli nauczyć się nowego podejścia do angażowania się w sprawy swoich ulubionych marek. Najbardziej widoczną zmianę możemy zauważyć w znacznym wzroście ruchu na stronach internetowych sklepów. To one, w momencie zamknięcia ich fizycznych odpowiedników stanowiły jedyne źródło utrzymania detalistów.

Jaka będzie przyszłość handlu w najbliższych miesiącach? (raport)
Jaka będzie przyszłość handlu w najbliższych miesiącach? fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-09-2020, 10:47

Według badań Salesforce, prawie jedna trzecia (30%) respondentów stwierdziła, że w tym czasie kontaktowała się z zespołami obsługi klienta o wiele częściej niż dotychczas. Internet stał się pierwszą linią frontu handlu detalicznego, w wyniku czego marki kreowały swój wizerunek nie tylko na podstawie doświadczeń klienta zdobytych podczas wizyty w sklepie stacjonarnym, ale także za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Wyzwaniem dla sprzedawców detalicznych jest zapewnienie spójnego wizerunku marki i powiązanego doświadczenia w trakcie całej „podróży” użytkownika, poprzez wszystkie kanały sprzedaży. Co więcej, podejście określane mianem „connected experience” to innowacyjny sposób na zapewnienie niezapomnianych wrażeń, które mogą pozytywnie zaskoczyć i zachwycić klientów, pomimo wyzwań jakie dla handlu stanowi obecny kryzys.

Początek pandemii spowodował dynamiczny wzrost ruchu na stronach sklepów internetowych. Podczas gdy sprzedaż w salonach fizycznych znacznie spadła, e-commerce wzrósł o ponad jedną trzecią (37%). W okresie od kwietnia do czerwca wydatki na zabawki i naukę w sklepach internetowych wzrosły o 181%. Podobny wzrost odnotowano w takich kategoriach jak zdrowie i uroda – o 138%, a także dom – 134%. Eskalacja sprzedaży w sektorze e-commerce spowodowała łączny wzrost przychodów z technologii cyfrowych o 71%.

Dla zdecydowanej większości detalistów to sklepy fizyczne stanowiły kluczową część wielokanałowej strategii sprzedaży. Logiczne więc, że obecna sytuacja stanowi nie lada wyzwanie, a walka o klienta rozgrywa się w dużej mierze online. Oznacza to, że aby przetrwać i zdobyć przewagę konkurencyjną, sprzedawcy muszą być bardziej widoczni w sieci i zachęcać klientów zapewnieniem  spersonalizowanego doświadczenia cyfrowego.

Sukces detalistów podczas wkraczania w koleją fazę otwarcia po kryzysie zależy od ich zdolności do zapewnienia spójnego, wielokanałowego doświadczenia. Podczas gdy klienci stopniowo wracają do sklepów, zwyczaje zakupowe wypracowane w czasie zamknięcia dla wielu staną się częścią nowej rzeczywistości. Marki muszą być wyposażone w narzędzia i umiejętności, dzięki którym zaoferują klientom profesjonalną obsługę – zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Ponad dwie trzecie klientów (69%) oczekuje, że marki będą dostarczać doświadczenia połączone, co czyni je priorytetem dla detalistów.

więcej informacji:

Salesforce RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • aneczka 2020-09-28 18:46:51
    nie ma się co dziwić. sama ostatnio kupowałam kocyk bambusowy sensillo dla mojego maluszka.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!