Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Jakie produkty spożywcze Polacy kupią na Święta? (badanie)

Najnowsze wyniki badania Kantar przeprowadzonego na zlecenie spółki Danone pokazują, że obecnie już 40% Polaków robi zakupy spożywcze online. Co uważamy za zdrowe, a co ostatecznie trafia do koszyka?

Jakie produkty spożywcze Polacy kupią na Święta? (badanie)
Zdrowie na talerzu, czyli co i jak Polacy kupią na Święta? fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-12-2020, 10:55

Jak pokazują wyniki badania, Polacy sporządzają listy zakupowe (83%) w większości używając do tego po prostu kartki i długopisu – tak robi 65% badanych. W grupie osób między 18. a 35. rokiem życia rośnie trend tworzenia list na smartfonach (48%). Każdy z nas ma inny sposób na przygotowanie listy. Jedni robią ją tuż przed zakupami, inni tworzą ją na podstawie planowanych posiłków, a jeszcze inni na bieżąco spisują braki. Aż 83% badanych wskazuje, że zakupy z listy stanowią większość koszyka, a 14% badanych trzyma się jej ściśle.

Co w koszyku na Święta?

Czy posiłki świąteczne przygotujemy w sposób korzystny dla naszego zdrowia? Jest na to szansa, bo według badania Kantar Polacy wskazali w większości prawidłowo, a więc zgodnie z piramidą żywieniową, produkty, które powinny stanowić podstawę naszej diety oraz te, które należy ograniczać.

Jednak większe zakupy domowe, takie jak te świąteczne, to dla Polaków okazja do uzupełnienia zapasów kuchennych w wielu kategoriach produktowych, także tych, których ilość należy ograniczać w codziennej diecie, jak np. mięso i wędliny. Badani wskazali, że w przypadku takich zakupów prawie zawsze lub zawsze znajdują się one w ich koszyku (najwyższy wskaźnik - 83%). W dalszej kolejności respondenci kupują warzywa (82%) i owoce (81%). Tuż za podium plasują się produkty mleczne (80%), pieczywo (76%) i  tłuszcze, jak olej, oliwa czy masło (73%). Zdecydowanie najrzadziej kupujemy dania gotowe (21%) i orzechy oraz nasiona (23%).

Święta, święta, a po świętach?

Czym nasze codzienne zakupy różnią się od tych świątecznych? W grupie produktów, które kupujemy najczęściej – kilka razy w tygodniu lub raz na tydzień – są owoce (92%), warzywa (90%) i produkty mleczne (84%). Sporą grupę, ale już mniejszą niż w przypadku większych zakupów, stanowi też mięso (77%), pieczywo ciemne (70%) i pieczywo jasne (69%).

A jak to się ma do częstotliwości spożywania produktów z poszczególnych grup? Na podium znajdują się warzywa, owoce i …kawa – bardzo często lub w bardzo dużej ilości spożywa je odpowiednio 76%, 72% i 54% badanych.

By sprawdzić, na ile te deklarowane decyzje zakupowe i żywieniowe służą zdrowiu, odnieśliśmy je do skali Nutri-Score. Nutri-Score to dobrowolny system znakowania żywności, który stanowi całościowe podsumowanie wartości odżywczej danego produktu i wskazuje, jak często lub w jakich ilościach warto spożywać dane produkty.

więcej informacji:

Danone RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT    /    zakupy Polaków RSS ALERT    /    zakupy świąteczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!