Jakie są zakupowe potrzeby Polaków i w jaki sposób należy na nie odpowiadać?
Coraz większa świadomość polskich konsumentów zmusza nie tylko producentów ale i dystrybutorów żywności do zmian. Jakie są zakupowe potrzeby Polaków i w jaki sposób należy na nie odpowiadać? Jak wzrost świadomości konsumenckiej przekłada się na zmianę preferencji na rynku produktów żywnościowych? O komentarz poprosiliśmy Sabinę Brączek – dyrektora handlowego Limpol Sp. z o.o. - importera i dystrybutora artykułów spożywczych z całego świata.

W odpowiedzi na te pytania chcielibyśmy się skupić wyłącznie na naszej kategorii przetworów z warzyw i owoców. Jako importer i dystrybutor produktów z całego świata dbamy o to aby przy rosnącym zainteresowaniu produktami świeżymi nasz asortyment był wciąż atrakcyjny dla odbiorców. Na bieżąco obserwujemy rodzące się trendy i szybko na nie reagujemy.
Przede wszystkim rozszerzamy ofertę produktów kuchni świata w reakcji na coraz większe otwarcie konsumentów na nowości i różnorodne smaki. Polacy coraz więcej podróżują, częściej eksperymentują w kuchni i szukają produktów z którymi zetknęli się gdzieś w świecie. Staramy się sprowadzać egzotyczne artykuły ale o czystym składzie etykiety.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W zgodzie z aktualnym trendem convinience/ready to eat pracujemy nad propozycjami produktów gotowych do spożycia, które wystarczy tylko podgrzać lub dodać 1-2 składniki żeby mieć gotowy posiłek.
Kilka z naszych propozycji spotkało się na rynku z dużym zainteresowaniem. Tempo życia i zmieniająca się struktura rodziny szczególnie w młodszych pokoleniach sprawia, że wciąż chętnie posiłkujemy się produktami gotowymi lub półproduktami ale i to również musi być zdrowe.
Rozwijamy gamę produktów prozdrowotnych bio, eco, organic.
Na razie produkty bio to tylko kilka pozycji w naszej ofercie ale systematycznie pracujemy nad rozwojem tej kategorii.
Dzisiaj nie wystarczy już tylko praca nad wzbogacaniem produktowego portoflio. Nasza odpowiedź na coraz większe wymagania klientów idzie dalej i wiąże się z rosnącą odpowiedzialnością za produkt, który wprowadzamy na rynek. Zmiana świadomości konsumenta i zmiana nawyków żywieniowych znajduje swoje odzwierciedlenie w usuwaniu dodatków do żywności, które zostały uznane na podstawie badań naukowych za potencjalnie szkodliwe dla zdrowia. Pracujemy nad reformulacją produktów. Ruch w kierunku czystej etykiety produktów obecnych już w sprzedaży to eliminowanie szkodliwych dla zdrowia substancji - wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników i konserwantów. Zależy nam na zmniejszaniu zawartości soli i ograniczaniu syropu glukozowo- fruktozowego. Zmierzamy też do całkowitej eliminacji cukru w sprowadzanych przez nas produktach.
Jesteśmy otwarci na tematy związane z troską o środowisko.
Świadomie dobieramy partnerów do współpracy. Zazwyczaj są to producenci z certyfikatami jakości a często również z certyfikatami socjalnymi. Ważny jest też dla nas trend zero waste czyli oszczędzanie na opakowaniach zewnętrznych. Zwracamy uwagę na dobór materiałów do produkcji chociażby tacek z certyfiktami FSC. Tam gdzie jest to możliwe zmieniamy opakowania z puszek na szklane i systematycznie eliminujemy plastik.
Nasza aktywność jest więc nieustanną odpowiedzią na rodzące się na rynku trendy i potrzeby. Świadomy konsument oczekuje od nas odpowiedzialnego wyboru produktu, który chcemy mu zaoferować.
