Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Jakość i cena mocną stroną polskich marek

- Polska marka to przede wszystkim ta stworzona w Polsce. Zdaniem konsumentów produkty polskich marek są tańsze od zagranicznych i mają wyższą jakość - wynika z badania poświęconego postawom konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego, które zrealizował zespół pracowników Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przy współpracy instytutu ARC Rynek i Opinia.

 Jakość i cena mocną stroną polskich marek
fot. shutterstock

Według badanych jakość jest najważniejszym wyznacznikiem przy wyborze takich produktów jak: obuwie, odzież oraz mleko i przetwory mleczne. Co ciekawe, istotniejszy jest dla konsumentów kraj produkcji niż samo pochodzenie marki. Dla konsumentów polska marka to przede wszystkim tradycje narodowe, ekologiczność i praktyczność. Najmniej konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu, kojarzyło marki pochodzące z Polski z prestiżem (5%) i niską jakością (7%).

W porównaniu z markami zagranicznymi mocną stroną produktów polskich marek są jakość i cena, zaś słabszą: ograniczony asortyment i możliwości dystrybucji poza Polską. Konsumenci przyznają, że przy wyborze produktów z kategorii: kosmetyki, mleko i przetwory mleczne, odzież i obuwie, ważniejsze są dla nich inne czynniki niż pochodzenie danego produktu. Badani znacznie częściej wskazywali: wysoką jakość, niską cenę, zaufanie do marki niż kraj pochodzenia marki i wytwarzania produktu.

Jednocześnie warto podkreślić, że wyniki różnią się w zależności od kategorii. Spośród badanych kategorii polskość marki miała największe znaczenie przy produktach mlecznych. Potwierdza to wyniki innych badań, wskazujących, że w przypadku żywności kraj pochodzenia ma dla konsumentów większe znaczenie niż w przypadku innych rodzajów produktów. Poza tym, warto zwrócić uwagę, że w przypadku odzieży i obuwia dużą rolę przy wyborze marki odgrywa wzornictwo produktu lub opakowania. Dla konsumentów ważniejszą informacją jest to, w jakim kraju został wyprodukowany dany produkt niż to, z jakiego kraju pochodzi marka.

- Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że polski konsument coraz częściej stawia na jakość. Świadczą o tym nie tylko bezpośrednie deklaracje, lecz również wskazywanie na kraj produkcji produktu jako ważniejszy niż pochodzenie marki. Polacy przyzwyczaili się do tego, że większość produktów obecnych w sprzedaży jest wytwarzana w krajach azjatyckich. Tym bardziej zdają się doceniać produkty wytworzone na przykład w Europie. Takie produkty uznawane są za lepsze gatunkowo. Oznaczenie „Made in China” czy ‘Made in Bangladesh”, nawet jeśli jest to produkt uznanej marki, która gwarantuje wysoką jakość, może budzić skojarzenia, że producent chciał zaoszczędzić na produkcji i być może odbije się to na jakości. Co ciekawe, wiele marek, które nie przeniosły produkcji do Azji, wykorzystuje to w swojej komunikacji marketingowej i podkreśla jako przewagę rynkową. – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    badania rynku RSS ALERT    /    polskie marki RSS ALERT    /    jakość RSS ALERT    /    cena RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sprzedaż RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.76.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!