Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Jeronimo Martins: Biedronka najbardziej odporna na kryzys ze wszystkich sieci grupy

Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka ocenia, że pandemia dotknie wszystkie jej sieci. Z powodu dużej niepewności spółka wycofuje się z prognoz na ten rok - poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji.

Jeronimo Martins: Biedronka najbardziej odporna na kryzys ze wszystkich sieci grupy

Autor: PAP Biznes
Data: 14-05-2020, 13:20

"Wszystkie nasze biznesy będą pod wpływem pandemii. Skala tego wpływu zależeć będzie od czasu trwania pandemii i działań podejmowanych przez poszczególne kraje" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.
 
Jak powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, biorąc pod uwagę niepewność w krótkim i średnim terminie co do wpływu pandemii, grupa zawiesiła inwestycje w nowe sklepy i modernizacje. Wycofała się też z prognoz prezentowanych w lutym 2020 roku.
 
Spółka zmieniła też plany co do dywidendy za 2019 rok. Jeronimo Martins chce obecnie przeznaczyć na wypłatę dywidendy 30 proc. zysku z 2019 roku wobec wcześniej zapowiadanych 50 proc. Na wypłatę dywidendy ma trafić 130,1 mln euro, czyli 0,207 euro na akcję. Spółka nie wykluczyła jednocześnie wypłaty do końca roku pozostałej kwoty, jeśli pozwolą na to warunki.
 
Jeronimo Martins podało, że w marcu grupa poniosła ok. 15,5 mln euro kosztów związanych z zagwarantowaniem bezpieczeństwa i ciągłości działań w związku z pandemią.
 
Jak powiedział prezes, Biedronka okazała się najbardziej odporna na kryzys ze wszystkich sieci grupy.
 
"Walcząc w każdy możliwy sposób o przychody, od pracy 24 h na dobę, po specjalne promocje, Biedronka zwiększyła przychody w kwietniu o 6,5 proc." - powiedział.
 
W I kwartale sprzedaż w Biedronce wzrosła w I kwartale o 12,6 proc. do 3,3 mld euro (13,2 proc. wzrostu w krajowej walucie).
 
Wzrost LFL wyniósł 11,1 proc. Inflacja koszyka wyniosła w tym okresie średnio 4,9 proc.
 
W okresie styczeń - luty LFL w Biedronce wyniosło 13,2 proc., a w marcu, wskutek wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się i liczbie klientów, dynamika wzrostu zmniejszyła się do 7,4 proc.
 
Marża EBITDA Biedronki, głównie z powodu kosztów związanych z epidemią, spadła w I kwartale do 8,5 proc. z 9 proc. przed rokiem.
 
Przedstawiciele spółki zapowiadali wcześniej, że ich celem na ten rok jest płaska marża EBITDA w tej sieci.
 
"Wycofujemy się ze wszystkich prognoz, bo nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jak będzie. Będziemy jednak walczyć" - powiedziała Ana Luisa Virginia.
 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!