Jeronimo Martins: Innowacyjne rozwiązania pomagają nam ograniczać zużycie plastiku
Sieć Biedronka od lat prowadzi różnorodne działania proekologiczne, także te, które ograniczają zużycie plastiku. Wśród nich znajduje się wdrażanie zasad ekoprojektowania, czy stosowanie nowoczesnych form opakowań – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A.

– W ubiegłych latach zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co w rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9000 kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska S.A.
– Innowacją, obecną w naszych sklepach w czerwcu, jest opakowanie koncentratu płynu do mycia naczyń Eco-Friendly z serii Kraft. Wyprodukowane zostało w 100% z surowca z odzysku – z czego 11% to plastik odzyskany z odpadów wyłowionych z wód – dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Z kolei w marcu br. na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton – opowiada przedstawicielka sieci.
Dodaje, że Biedronka w kosmetykach marki własnej Be Beauty, Dentix i Cler całkowicie zrezygnowała z mikro granulek plastikowych, wykorzystywanych np. w peelingach. Teraz znajdują się w nich wyłącznie naturalne drobinki. To pozwoliło uniknąć wprowadzenia na rynek 1,5 tony tworzyw sztucznych.
– Ekologiczne rozwiązania wprowadziliśmy także w tegorocznej ofercie grillowej. Są wśród nich talerze, kubki, sztućce – wyprodukowane są w 100% z materiałów pochodzenia roślinnego, które po zużyciu można wyrzucić do pojemnika na odpady BIO. Szacujemy, że grillowe ekonowości pozwolą wyeliminować ze środowiska 241 ton plastiku w ciągu zaledwie jednego roku (przy założeniu sprzedaży na poziomie zeszłego roku) – mówi Sylwia Krzyżycka.
– Warto też podkreślić, że Biedronka już w 2008 r. zrezygnowała z bezpłatnych jednorazowych reklamówek, zastępując je torbami wielokrotnego użytku, wyprzedzając tym samym polskie regulacje prawne w tym zakresie. Z naszych doświadczeń wynika, że obecnie klienci coraz częściej korzystają z toreb wielokrotnego użytku. W ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40% w stosunku do roku 2017 – tłumaczy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.