• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jest spowolnienie? Empik tnie wydatki na inwestycje o prawie 50 proc.

Empik Media&Fashion liczy, że w 2009 roku przychody grupy wzrosną do 20 proc. i spółka utrzyma dotychczasowe poziomy marż. Spółka spowolni tempo rozwoju, wyda na inwestycje 117,6 mln zł, a nie ponad 200 mln zł, jak w 2008 roku - poinformował Maciej Dyjas, prezes spółki.
  • Autor: PAP
  • Data: 24-02-2009, 15:44

 "Spodziewamy się wzrostu sprzedaży do 20 proc. W 2009 roku chcemy postarać się utrzymać rentowność w przedziale 8-10 proc. EBITDY, tak jak to było w poprzednich latach. Pracujemy nad ochroną naszych marż brutto" - powiedział na konferencji Dyjas. "W 2009 roku wydamy około 100 mln zł na różne inwestycje, więc sporo mniej niż w 2008 roku" - dodał.

W 2008 roku wydatki inwestycyjne na rozwój i modernizację sieci sprzedaży oraz infrastrukturę IT wyniosły 216,9 mln zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na koniec 2008 roku spółka miała 671 punktów sprzedaży, z czego 472 zlokalizowanych było w Polsce, 58 na Ukrainie i 91 w Rosji i Kazachstanie. W 2008 roku grupa powiększyła sieć sprzedaży o 241 punktów sprzedaży.

W 2009 roku grupa chce otworzyć 56-81 placówek. W Polsce EM&F chce otworzyć 39-58 nowych placówek, w Rosji i Kazachstanie 11-15, na Ukrainie około 6, a w Niemczech mają powstać 1-2 nowe sklepy Spiele Max.

"Spodziewamy się dodać w Polsce kilkadziesiąt punktów handlowych. Na Ukrainie i w Rosji będziemy budowali sklepy tylko w najlepszych mallach" - powiedział Dyjas.

Prezes poinformował, że grupa ma wystarczające środki na finansowanie bieżącej działalności i planów rozwoju. "Nie mamy planów, że musimy kupić jakąś spółkę w tym roku. Jeśli nadarzy się jakaś okazja, to będziemy finansowo przygotowani" - powiedział Dyjas.
Poinformował, że grupa chce poprawić stronę kosztową, w tym celu negocjuje obniżki płaconych czynszów.

Dzięki uproszczeniu niektórych procesów, spółka chce także zmniejszyć zatrudnienie między innymi dzięki zmniejszeniu wykorzystania pracowników tymczasowych. "Myślimy, że zatrudnienie zmniejszy się o około 15 proc. co się odbędzie częściowo także dzięki niezatrudnianiu nowych osób" - powiedział Dyjas.

Zysk netto grupy w 2008 roku wyniósł 120,8 mln zł, podczas gdy w 2007 roku grupa miała 83,1 mln zł zysku. Zysk netto z podstawowej działalności, z wyłączeniem wyceny instrumentów finansowych i m.in. wyceny programu akcji pracowniczych, wyniósł z kolei 90,7 mln zł, wzrastając w skali roku o 28,1 proc.

Przychody ze sprzedaży w 2008 roku wyniosły 2,32 mld zł czyli były o 46,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. EBITDA z działalności podstawowej wyniosła 200,1 mln zł, wzrastając w skali roku o 49 proc.

"Nasze spółki w 2008 roku odnotowywały szybszy wzrost EBITDY z działalności podstawowej niż wzrost przychodów ze sprzedaży" - powiedział Dyjas. Prezes pytany o wyniki sprzedaży w 2009 roku poinformował, że dynamika jest pozytywna.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!