Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Jest szansa na otwarcie indyjskiego rynku dla sieci handlowych. Wal-Mart, Carrefour, Tesco czekają na decyzje

Otworzenie przez Indie sektora handlowego dla zagranicznych inwestorów to główny temat wizyty prezydenta USA, Baracka Obamy, w Indiach. Jej wynik będzie uważnie obserwował handlowy gigant, Wal-Mart - informuje "onet.pl" za "Reuters".


Autor: onet.pl za Reuters
Data: 01-11-2010, 16:03

Indie pozwalają na 51-procentowy zagraniczny udział w pojedynczej marce handlowej. Zagraniczne inwestycje w firmach dysponujących wieloma markami dozwolone są jedynie w handlu hurtowym.

Wal-Mart nalegał na otwarcie sektora na wiele tygodni przed wizytą Obamy. Prezes Mike Duke powiedział, że odbiera „bardzo pozytywne" sygnały od indyjskiego rządu.

Indyjski Minister Handlu i Przemysłu Anand Sharma, którego departament opublikował powszechnie komentowany dokument w tej sprawie, pozytywnie wypowiadał się o perspektywie tworzenia miejsc pracy i redukcji marnotrawstwa, ale nie chciał składać żadnych wiążących deklaracji.

Sprawa nabrała rozpędu po opublikowaniu wspomnianego dokumentu. Według doniesień mediów premier Manmohan Singh chce otworzyć sektor na 51-procentowe inwestycje, ale będzie się musiał poruszać ostrożnie, ponieważ członkowie jego Partii Kongresowej obawiają się politycznego sprzeciwu.

Bliski doradca Singha, Maontek Singh Ahluwalia, powiedział, że „nie ma niczego złego" w otwarciu sektora, a minister ds. żywności otwarcie wyraził swoje poparcie.

Decyzja o otwarcia rynku, otwierałaby ogromne możliwości dla największych sieci handlowych na świecie, takich jak Wal-Mart, francuski Carrefour i brytyjskie Tesco, by wejść na rynek, który ma 1,2 miliarda ludzi i notuje prawie dwucyfrowe tempo wzrostu.

Zwolennicy mówią, że zagraniczne pieniądze wzmocniłyby inwestycje w logistykę, między innymi w chłodnie, i rozładowały zatory w dostawach. Między 30 a 40 procent zbiorów marnuje się w kraju, w którym prawie połowa ludzi jest niedożywiona.

Pomogłoby to również zahamować dwucyfrową inflację cen żywności, która zmusiła w tym roku bank centralny do pięciokrotnego podniesienia stóp procentowych począwszy od marca. Bardziej zorganizowany sektor detaliczny, który obecnie stanowi jedynie około pięciu procent całości handlu, zwiększyłby również wpływy z podatków.

Takie posunięcie znacznie zwiększyłoby również zatrudnienie w sektorze handlowym i choć obawy przed utratą pracy przez drobnych sklepikarzy są realne, to analitycy często bagatelizują jej konsekwencje.

Skorzystać mogliby również farmerzy, ponieważ sprzedawaliby swoje produkty bezpośrednio, zamiast polegać na pośrednikach.

Polityczne niepokoje byłyby prawie nieuniknione. Rząd Singha zmagał się z masowymi strajkami i protestami w związku z szalejącymi cenami żywności i reformą paliwową. Nawet jeżeli przeforsuje reformę, poważny sprzeciw może zmusić rząd do wycofania się.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mike Duke RSS ALERT    /    Wal-Mart RSS ALERT    /    Indie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!