Jeszcze przez lata formuła e-grocery nie będzie w stanie wygrać z zakupami offline
Według raportu „E-commerce w Polsce 2018”, przygotowanego przez Gemius dla E-commerce Polska, 19 proc. internautów deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy regularne robiło zakupy spożywcze przez internet, a 22 proc. planuje takie zakupy w przyszłości. - Wielką nadzieją na wzrosty obrotów w tym segmencie była informacja o wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę. Rzeczywiście, pierwsza niehandlowa niedziela sprawiła, że obroty w e-handlu wzrosły, jednak już kolejne nie osiągnęły pułapu, którego rynek oczekiwał - mówi w romzowie z dlahandlu.pl Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius Polska.

- Jesteśmy już niemal rok od wprowadzenia zmian i wyraźnie widać, że Polacy wciąż są mocno przywiązani do tradycyjnej formy robienia zakupów. Zakładam, że jeszcze przez długie lata formuła e-grocery nie będzie w stanie wygrać z zakupami offline. Jednak przyglądając się kalendarzowi na 2019 rok, który wskazuje na jeszcze większą liczbę niehandlowych niedziel, jest nadzieja na to, że przy odpowiednio skrojonej i implementowanej strategii sprzedaży online, można będzie osiągnąć solidne wzrosty w tym segmencie - dodaje ekspertka.
- Z obserwacji wynika, że na niedzielnym zakazie handlu zyskały póki co głównie punkty pocztowe oraz stacje benzynowe, które nie są objęte zakazem. To zwiększone zainteresowanie maksymalnie wykorzystały stacje benzynowe, które mocno rozwinęły swój asortyment – nie tylko w segmencie spożywczym, ale także np. środków czystości - wyjaśnia Katarzyna Binert.
Więcej na dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.