Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Już 7 proc. Polaków pracuje w sprzedaży, a wskaźniki nadal rosną

Poprawia się sytuacja na rynku sprzedaży detalicznej. Przeciętny konsument kupuje więcej i, jak twierdzą przedstawiciele firm zajmujących się handlem, dystrybucją i outsourcingiem sprzedaży, możemy spodziewać się kolejnych wzrostów. To oznacza, że będzie więcej pracy dla przedstawicieli handlowych i sprzedawców, którzy już są najbardziej poszukiwaną grupą zawodową. Jesień i początek zimy będzie dla wielu firm okresem rywalizacji o specjalistów z tej dziedziny.


Autor: PR
Data: 27-10-2010, 14:03

Wg producentów i ekspertów rynkowych ostatnie miesiące roku przyniosą ogólne ożywienie w handlu. Dane opublikowane przez instytucje badawcze potwierdzają poprawę wyników sprzedaży w lecie i wskazują na dalszą tendencję wzrostową. Z raportów GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 1,2 procent w ujęciu miesięcznym i zwiększyła się o 8,6 procent rok do roku. W sierpniu sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła o 6,6 procent. Potwierdzają to ostatnie doniesienia Eurostatu. Polska ze wzrostem rocznym na poziomie 6,7% w sierpniu była zdecydowanym liderem w Unii Europejskiej. Firmy działające na polskim rynku potwierdzają tendencje wzrostowe i spodziewają się dobrego końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą różnych sektorów w tym FMCG, odzieży i obuwia, sprzętu RTV i AGD, samochodów, chemii gospodarczej, karmy dla zwierząt i wielu innych.

- Motorem rozwoju jest nie tylko poprawiająca się koniunktura i oddalenie wizji kryzysu - tłumaczy Łukasz Gajewski, prezes firmy Target BPO, która outsourcingową siecią sprzedaży obejmuje już całą Polskę. - Jednym z powodów wzrastających wskaźników sprzedaży na koniec tego roku jest zapowiadana podwyżka VAT. Konsumenci, w obawie przed zapowiadanym wzrostem cen, a taką obawę wyraża 37 proc. Polaków, ruszyli do sklepów. Największy skok sprzedaży spodziewany jest na sam koniec roku.

W związku z tymi zjawiskami firmy zgłaszają większe zapotrzebowanie na pracowników, przede wszystkim przedstawicieli handlowych.

Poprawiające się wskaźniki i optymizm producentów oznaczają nowe miejsca pracy dla specjalistów w zakresie sprzedaży. To już teraz jeden z zawodów najczęściej poszukiwanych w Polsce. Ogółem, w handlu pracuje już 7 proc. Polaków, a branża ta od początku roku niezmiennie generuje najwięcej etatów. W serwisie otopraca.pl ogłoszenia w kategorii handel/sprzedaż stanowiły średnio 12 proc. wszystkich ofert pracy opublikowanych od początku 2010 roku. Wg danych serwisu egospodarka.pl w sierpniu sprzedawcy byli najliczniejszą grupą osób poszukiwanych do pracy. Czekało na nich 12 tysięcy ofert. Tymczasem propozycji pracy dla handlowców wciąż przybywa. Względem lipca odnotowano wzrost ofert o 8,3 procent. Firmy, poszukując specjalistów, coraz mocniej konkurują między sobą. Walka trwa nie tylko w Internecie. Propozycje dla przedstawicieli handlowych to niejednokrotnie najliczniejsze i najbardziej wyeksponowane ogłoszenia w gazetach i na targach pracy. Na anonse można natknąć się także w miejscach nietypowych - na drzewach, słupach czy nawet w gazetkach parafialnych.

- Szukają wszyscy i to coraz bardziej intensywnie - potwierdza Magdalena Wysocka, Manager Projektu w Target BPO - Wynika to z ogólnej poprawy wskaźników w handlu, ale również ze wzrostu świadomości, jak ważną rolę w procesie sprzedaży i budowania relacji z klientem i właścicielem sklepu, ma doświadczony przedstawiciel handlowy - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.205.93.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!