- Od kilku lat bardzo dynamicznie rozwija się rynek e-commerce, ale obserwujemy także zacieranie się różnic pomiędzy online i offline. Rynek zmierza w kierunku stworzenia spójnego doświadczenia zakupowego, w którym te dwa kanały będą się przenikały. Dotyczy to nie tylko segmentów rynku, już wcześniej mocno zmienionych przez e-commerce, jak odzież czy elektronika, ale także segmentu spożywczego. Dzisiejszy klient, którego my nazywamy klientem 5.0., jest stale „podłączony” do sieci - planuje dokonać zakupów online lub jest do nich zachęcany poprzez platformy mobilne, a będąc w sklepie weryfikuje produkty przez telefon. Po zakupach często pozostaje w kontakcie z siecią handlową i społecznością, która ocenia i poleca produkty. Jest on niezwykle świadomy, i co się z tym wiąże, również wymagający. Dla takiego klienta już nie ma rozgraniczenia pomiędzy światem online i offline. Usługi, do których jest przyzwyczajony, robiąc zakupy w Internecie, np. wysoce spersonalizowana oferta, są dla niego tak naturalne, że oczekuje ich także w codziennym życiu, również podczas zakupów w sklepie stacjonarnym. Taki klient poszukuje rozwiązań, które pomogą mu zrealizować swoją potrzebę „tu i teraz”, jak najszybciej i jak najbliżej. Jak wynika z naszych badań, 69 proc. dorosłych Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie. Ten typ klienta będzie jeszcze mocniej ewoluował w kierunku digital - wyjaśnia dyrektor Żabki.

- Obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na budowaniu jeszcze bardziej nowoczesnych i przyjaznych dla naszych klientów oraz franczyzobiorców sklepów stacjonarnych. Stały rozwój sieci naszych punktów sprzedaży i odpowiadanie na potrzeby dzisiejszego klienta w zakresie bliskości sklepu, wygody i oferty, wskazują na dalsze zapotrzebowania na tradycyjne placówki w formacie convenience. Bardzo szybko rosnąca liczba przesyłek, które są realizowane w ramach naszej sieci pokazuje, że Żabki mogą spełniać rolę centrum realizacji usług dodatkowych, powiązanych z sektorem online. To klucz do wykorzystania dodatkowych możliwości sprzedażowych - mówi Katarzyna Kazior.

Więcej na dlahandlu.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl