Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Kaufland członkiem Polskiego Paktu Plastikowego

10 września w Polsce powołano Polski Pakt Plastikowy, który stał się jednocześnie częścią międzynarodowej inicjatywy Plastics Pact network Fundacji Ellen MacArthur. Celem Paktu jest współpraca międzysektorowa w zakresie wykorzystywania tworzyw sztucznych i stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Jednym z członków inicjatywy jest sieć handlowa Kaufland Polska, która poczyniła już konkretne kroki w walce z plastikiem.

Kaufland członkiem Polskiego Paktu Plastikowego
Kaufland członkiem Polskiego Paktu Plastikowego

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 10-09-2020, 19:22

Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę sposobu obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Wspólne cele strategiczne zostały ogłoszone 10 września br. Tego dnia Polski Pakt Plastikowy oficjalnie dołączył również do światowej inicjatywy Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur. W kolejnych latach członkowie porozumienia będą promować rozwiązania zmierzające do realizacji celów Paktu oraz zachęcać inne firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie.

Kaufland w walce z plastikiem

Jednym z członków Polskiego Paktu Plastikowego jest sieć Kaufland Polska, która od 2018 r. realizuje międzynarodową strategię Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniem do 2025 r. zużycie tworzyw sztucznych zostanie zredukowane o co najmniej 20%, a 100% opakowań w marek własnych w jak największym stopniu będą nadawały się do recyklingu.

Wśród rozwiązań, które przyczyniły się do redukcji zużycia plastiku, wymienić należy m.in. wielorazowe woreczki na owoce i warzywa czy też zastąpienie jednorazowych toreb zakupowych torbami wielorazowego użytku. Sieć modyfikuje także opakowania marek własnych, m.in. eliminując tworzywo sztuczne tam, gdzie to możliwe lub optymalizując je w taki sposób, aby mogły być ponownie wykorzystane. Przykładem tego jest rezygnacja z wieczek przy napojach marki własnej K-to go, zastosowanie recyklatu w butelce oleju słonecznikowego marki K-Classic czy też zastąpienie czarnego plastiku tworzywem o większym stopniu recyklingowalności w środkach czystości marki K-Classic.

Przystępując do Polskiego Paktu Plastikowego, Kaufland wniesie swoje dotychczasowe doświadczenie w walce z plastikiem oraz będzie podejmował kolejne działania w trosce o środowisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kaufland RSS ALERT    /    Polski Pakt Plastikowy RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!