Kaufland: Nie zmieniamy strategii rozwoju w Polsce
Coraz więcej sklepów sieci Kaufland powstaje w największych aglomeracjach, gdy jeszcze 3-4 lata temu operator skupiał się na inwestycjach miastach średniej wielkości. Jak zapewnia Jarosław Kaduczak, rzecznik prasowy firmy Kaufland Polska Markety wejście do dużych miast to „wynik pojawienia się nowych możliwości, a nie ze zmiany podejścia do ekspansji".

- Od początku rozwoju sieci istotna była dla nas lokalizacja sklepów. Zakładaliśmy, że w mniejszych miastach powinny być one dostępne dla osób idących na zakupy pieszo, a w większych - dla pasażerów komunikacji miejskiej. Zainteresowani byliśmy całą Polską, jednak nie we wszystkich miejscach dostępne były interesujące nas tereny. Stąd różna dynamika otwarć naszych sklepów w różnych regionach kraju - tłumaczy Jarosław Kaduczak, rzecznik sieci Kaufland.
I dodaje: - Z uwagi na wielkość Kaufland od początku działał w mniejszych miastach, liczących 30-50 tys. mieszkańców. Często były to tam pierwsze placówki wielkopowierzchniowe, oferujące tak duży asortyment. Nie można mówić o zmianie strategii w ostatnich latach - otwarcia w większych miastach wynikają z pojawienia się nowych możliwości, a nie ze zmiany podejścia do ekspansji.
Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce 154 sklepy. Operator chce każdego roku otwierać w naszym kraju otwierać 10-15 placówek handlowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.