Kaufland w I półroczu: Nowe sklepy, rozwój marek własnych, współpraca ze startupami
Rok 2019 jest dla sieci Kaufland okresem dalszego rozwoju, jak również stabilizacji pozycji na rynku. Z początkiem tego roku otworzyliśmy nowe sklepy we Wrocławiu, Lublinie, Nowym Sączu i Gliwicach. Obecnie mamy w Polsce 212 sklepów i w najbliższym czasie planujemy kolejne inwestycje. W drugiej połowie roku przewidujemy modernizacje wybranych marketów, polegające nie tylko na odświeżaniu ich wyglądu, ale także wdrażaniu nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe Kaufland Polska.

- Wśród nowych udogodnień jakie zostały wprowadzone w ostatnim czasie wyróżnić można kolejną stację ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay, która została otwarta w Nowej Soli. Do tej pory sieć Kaufland dysponowała jedną taką stacją zlokalizowaną w Suwałkach. W wyniku rozszerzenia współpracy, w 2019 r. przy marketach Kaufland powstanie jeszcze pięć stacji GreenWay - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe Kaufland Polska.
- Kolejnym udogodnieniem jest wprowadzona w 30 naszych marketach usługa kurierska DHL Parcel. Przesyłki można odbierać i nadawać w Punktach Informacyjnych w godzinach pracy marketów. Usługę wprowadziliśmy ze względu na chęć zapewnienia naszym klientom satysfakcjonujących zakupów, przy okazji których będą także mogli nadać lub odebrać przesyłkę. Jak wskazują dane to udogodnienie cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Od momentu uruchomienia usługi na początku kwietnia 2019 r. do końca czerwca skorzystano z niej około 3000 razy - dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W kwietniu 2019 r. minął rok odkąd sieć przyłączyła się do Programu PAYBACK. - Jak pokazują dane, klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania. Po roku współpracy zanotowano około 4,7 miliona użytych kart, z czego aż 3,5 mln odebrało swoją kartę właśnie w sklepach Kaufland. Klienci wykorzystali w tym czasie ponad miliard punktów oraz oszczędzili tym samym równowartość 12 milionów złotych - podaje Biuro Prasowe.
- Od początku roku klienci sieci mogą korzystać m.in. z oferty odzieży sportowej Newletics, odzieży damskiej - Oyanda oraz męskiej – Townland. W sklepach Kaufland od tego roku dostępne są także artykuły dekoracyjne do domu marki Liv&Bo, naczynia kuchenne Spice&Soul oraz narzędzia ogrodowe Countryside. W planach Kauflandu na drugą połowę 2019 roku jest wprowadzenie nowych marek własnych, nie tylko spożywczych, i rozszerzanie oferty marek już obecnych na półkach sklepów - informuje sieć handlowa.
- Kaufland wspiera także rozwój polskich producentów i dostawców z sektora FMCG w ramach realizowanego od marca br. projektu „Startup by Kaufland”. Współpraca ze startupami i wprowadzenie do oferty sieci nowego asortymentu zapewni klientom jeszcze większy wybór i możliwość odkrywania nowych produktów, w tym także produktów regionalnych - dodaje sieć.
W ramach strategii CSR oraz przyświecającej jej idei „Działanie robi różnicę” sieć promuje zdrowe odżywianie, wspiera polskich producentów oraz szerzy proekologiczne rozwiązania. - W 2018 roku sieć podjęła strategię w zakresie redukcji wykorzystania plastiku. Zgodnie ze strategią do 2025 roku w naszych sklepach zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi. Jednym z realizowanych przez Kaufland projektów w zakresie redukcji plastiku jest wprowadzenie w Polsce skrzynek wielorazowego użytku - podaje Biuro Prasowe.
W tym roku Kaufland przygotowuje się również do publikacji pierwszego raportu dotyczącego podejmowanej działalności społecznej zgodnego ze standardami wyznaczonymi przez Global Reporting Initiative.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.