• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności

Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności i jako jedyna sieć handlowa w Polsce wprowadza na swoich produktach specjalne oznaczenie „Często Dobre Dłużej”
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 29-09-2021, 18:34
Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności
Kaufland zachęca klientów do niemarnowania żywności

29 września po raz drugi w historii obchodzimy Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ustanowiony przez ONZ. W Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, gdzie aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych1. W ograniczeniu skali tego problemu dużą rolę odgrywa edukacja i proste wskazówki, które każdy z nas może wcielić w codzienne życie. Ten właśnie cel przyświeca sieci Kaufland, która nie tylko wystartowała z kampanią pod hasłem: „Marnowanie? Nie mam w planie!”, ale także jako jedyna w Polsce zdecydowała się wprowadzić specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych.

Sprawdź zanim wyrzucisz

Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności, aż 64% dorosłych nie wie, co tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych2. Wielu konsumentów nie potrafi wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) a terminem przydatności do spożycia („należy spożyć do”). Aby to ułatwić, Kaufland, jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”, wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych. Piktogramy opatrzone hasłami: „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” mają przypominać konsumentom, że dany produkt może być dobry po upływie terminu przydatności do spożycia, co sprawdzimy w prosty sposób za pomocą różnych zmysłów. Oznaczenia znajdują się już na opakowaniach kaszy bulgur i kuskus marki K-Classic i będą pojawiać się sukcesywnie na kolejnych produktach, w tym makaronach czy płatkach. Kaufland jest pierwszą i jak na razie jedyną siecią handlową w Polsce, która zdecydowała się na taki krok.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Brak planowania przyczyną marnowania

Jedną z przyczyn marnowania jedzenia jest także brak racjonalnego planowania zakupów. Kaufland zwraca uwagę na ten aspekt w kampanii pod nazwą „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Za pomocą różnych nośników w sklepach sieć podkreśla, że przemyślana lista zakupów, regularne porządki w lodówce i wykorzystywanie w pierwszej kolejności artykułów, które mamy w swoich domach, to proste patenty na mądre wykorzystywanie jedzenia.

1 października (środa) o godz. 12:00 Kaufland organizuje także live kulinarny z Janem Kuroniem, który pokaże, co można przyrządzić z resztek jedzenia. Słynny kucharz ugotuje danie z produktów, które najczęściej marnujemy w kuchni, tzn. z ziemniaków, pieczywa, warzyw czy wędlin. Aby obejrzeć transmisję, wystarczy wejść na instagramowy profil Kauflandu (instagram).

Partnerami kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!” są organizacje pożytku publicznego, którym Kaufland przekazuje nadwyżki żywności, tzn. Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!