Według „WiWo”, poszło o pieniądze, a po wielotygodniowych negocjacjach Mars i Iglo wstrzymały wysyłkę towarów do sieci. Współpraca pomiędzy markowymi producentami (w odróżnieniu od producentów marek własnych — czyli marek sieci) psuje się, zdaniem niemieckiego tygodnika, od miesięcy, od kiedy sieć dyskontów Aldi zaczęła dopuszczać na swoje półki więcej znanych światowych marek. Widoczne tam promocje i niskie ceny zmusiły inne sieci do podobnych działań, więc tym bardziej nie chcą akceptować podwyżek ze strony producentów.

Przedstawiciele Kauflandu w Polsce nie chcieli odpowiedzieć na pytanie, czy batoniki amerykańskiego giganta zrobią miejsce innym producentom również w sklepach nad Wisłą. „(...) zgodnie z naszymi zasadami nie komentujemy kwestii objętych umowami handlowymi” — odpisał na pytanie "Pulsu Biznesu", Grzegorz Polak, rzecznik prasowy Kauflandu Polska. Przedstawiciele Marsa w Polsce informują natomiast, że firma dostarcza produkty do sieci.

Kaufland znany jest jako twardy negocjator również nad Wisłą. Najgłośniejszą, przynajmniej medialnie, przeprawę miał z Danonem i Podravką, kiedy w czerwcu i lipcu 2012 r. marki zniknęły z półek

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu". 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl