• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

KE znosi niektóre bariery w handlu internetowym

Producent luksusowej marki nie będzie mógł zabronić swoim autoryzowanym dystrybutorom sprzedaży w internecie, ale będzie miał prawo wybierać dystrybutorów ograniczających się jedynie do tradycyjnych sklepów - ogłosiła we wtorek Komisja Europejska.
  • Autor: PAP
  • Data: 20-04-2010, 17:48

KE zdecydowała się na taki kompromis, by pogodzić interesy strzegących swojego luksusowego wizerunku domów mody z postulatami sklepów internetowych oraz dobrem klientów, którzy poszukują ulubionego towaru po najniższej cenie.

Oznacza to jednak, że z rynku dóbr luksusowych nadal będą mogły być wyłączone sklepy działające jedynie w internecie - coraz popularniejsze ze względu na oferowany szeroki wybór i niskie ceny. To odpowiedź KE na postulaty producentów dóbr luksusowych, którzy nie chcą, by ich towary sąsiadowały z produktami bardziej popularnych marek czy wręcz podróbkami.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Dystrybutorzy powinni mieć wybór, gdzie chcą zaspokajać żądania klientów: we własnym sklepie czy przez internet. Przyjęte dzisiaj reguły zapewnią klientom możliwość nabycia towarów i usług po najkorzystniejszej cenie niezależnie od tego, gdzie na terenie UE klienci ci się znajdują. Jednocześnie przedsiębiorstwa bez władzy rynkowej zyskają możliwość zorganizowania swojej sieci sprzedaży w sposób, który uważają za najodpowiedniejszy" - powiedział unijny komisarz ds. konkurencji Joaquin Almunia.

Tak jak dotąd producenci będą mogli swobodnie wybierać dowolną liczbę dystrybutorów swoich towarów, pod warunkiem że obie strony mają nie więcej niż 30 proc. udziałów w rynku i umowy nie zawierają niedozwolonych klauzul (np. ustalanie cen końcowych). To oznacza też, że producenci mogą wybrać sposób dystrybucji i np. uznać, że ich towary mają być sprzedawane tylko w sklepach sieciowych, gwarantujących jednakowy poziom obsługi, albo w butikach położonych przy ekskluzywnych ulicach. Mogą więc wybrać jednego albo wielu dystrybutorów, którzy będą to gwarantować.

Jednak producent nie może zabronić dystrybutorowi, którego dopuścił do swojej sieci dystrybucji, posiadania internetowej witryny z produktami danej marki na sprzedaż. Na sprzedawane w internecie produkty nie będzie mógł narzucać wyższej ceny albo ograniczyć ilości tak sprzedawanych produktów. Zakazana też będzie jakakolwiek, np. geograficzna, dyskryminacja kupujących - na przykład na podstawie danych z karty kredytowej. Chodzi o to, by wszyscy konsumenci mieli równy dostęp do towarów wystawionych w sieci i mogli korzystać z dobrodziejstw wspólnego rynku UE.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!