KEM: Reklama sieci Kaufland promowała negatywne stereotypy
- Autor: wirtualnemedia.pl
- Data: 05-04-2013, 09:53
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że radiowy spot sieci Kaufland, w którym ojciec i syn opowiadają o mamie sprzątającej w domu, promował negatywne stereotypy i niskie wzorce dyskryminujące kobiety - podał portal wirtualnemedia.pl.
Jak podaje serwis, w spocie Kauflandu, którego dotyczyły dwie skargi otrzymane przez Komisję Etyki Reklamy, chłopiec pyta ojca: „Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?", na co ten odpowiada: „Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie". „Reklama przedstawia kobietę w złym świetle, utrwalając stereotyp kobiety sprzątającej i pracującej w domu" - ocenił jeden ze skarżących.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Powiązane tematy:
-
tylko u nas
Dyskryminacja w Kauflandzie? Sieć tłumaczy się po kontroli PIP
-
Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
-
Kaufland rozpoczyna międzynarodową kampanię w przebojem disco
-
Długi weekend: Jak są czynne Carrefour, Kaufland, Intermarche, Żabka i Polomarket?
-
Kaufland wprowadza do asortymentu kolejny produkt z surowców wtórnych
-
Kaufland i Kino na leżakach ruszają z pokazami filmów
-
Kaufland z pierwszym sklepem w Skawinie. Kiedy otwarcie?
-
Smaki Kujaw i Pomorza na festiwalu „Polska od Kuchni” w Kauflandzie
-
Kaufland chce ułatwić recykling. Sieć wprowadza specjalne oznaczenia
-
Kaufland i ochrona klimatu: robimy wszystko, aby uświadamiać klientów
komentarze (1)
OMFG zenada akurat uczepili sie tej reklamy, gdzie byla owa komisja gdy w telewizji reklamowano proszki do prania, plyny do naczyn, czy mleczka do czyszczenia. Tam wystepowaly same kobiety, ktore czyscily, praly i sprzataly. Ludzie gdzie poczucie humoru!!!
Odpowiedz