Fenomen Kerfusia

Kerfuś, czyli robot o kocim pyszczku, zawojował na jesieni polski internet. Nagrania, zdjęcia i memy pokazujące robota podbiły sieć, a on sam "ruszył" w tournée po naszym kraju. Carrefour wraz z PSMM Monitoring & More zbadał fenomen jego obecności w polskich mediach tradycyjnych, internetowych i społecznościowych.

W mediach tradycyjnych na temat Kerfusia pojawiło się 228 publikacji. Większość z nich pochodziła z portali spożywczo-handlowych, z których najbardziej aktywny był serwis portalspozywczy.pl. Tematem sympatycznego robota zainteresowały się również media marketingowe oraz technologiczne. Ekwiwalent reklamowy wygenerowanych publikacji wyniósł ponad 1,7 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Kerfuś będzie Młodzieżowym Słowem Roku 2022?

Kiedy pojawił się Kerfuś?

Samojezdny robot w sklepach Carrefour pojawił się pod koniec września. Od razu wzbudził zainteresowanie klientów, którzy udostępniali zrobione z nim zdjęcia w serwisach społecznościowych. Od 22 września do 30 listopada br. dyskusja na temat Kerfusia wygenerowała 17,6 tys. wzmianek, których ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 1,5 mln zł.

Najpopularniejszym miejscem rozmów na temat nowej gwiazdy był Twitter, skąd pochodzi prawie 65 proc. wpisów. Co czwarta wzmianka pojawiła się na YouTubie, a podium z 4 proc. udziałem w dyskusji zamyka Facebook. Sporo, bo ponad 500 filmików i komentarzy o robocie pojawiło się również na TikToku.

Jak Kerfus zyskał na popularności?

- Wykorzystanie przyjaznej technologii do promocji marek nie jest nowym pomysłem, ale w przypadku Kerfusia zostało wykonane po mistrzowsku – komentuje Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

- Możliwość wejścia z robotem w interakcję i koci wygląd spotkały się z przyjaznymi reakcjami klientów i wywołały falę memów. Osoby odwiedzające sklepy Carrefour udostępniały w social mediach zdjęcia z robotem. Nagranie z jego odpowiedzią „Nie dotykaj moich uszu, miau!” stało się viralem na TikToku, Twitterze i Wykopie – dodaje Popławska.

CZYTAJ TEŻ: Kerfuś hitem. Dlaczego memy z Kerfusiem podbijają internet?

Kerfuś pojawiał się głównie w towarzystwie takich określeń jak „innowacyjna technologia”, „internetowa sława”, „internetowy fenomen”, „wsparcie sprzedaży”, „gwiazda internetu” i „ogromne zainteresowanie”. Robota nazywano czasami „królem polskiego internetu”, a jego sława przełożyła się na propozycję, aby słowo “Kerfuś” stało się kandydatem na Młodzieżowe Słowo Roku 2022.

- Prawie 18 tys. wzmianek uczyniło z niego gwiazdę internetu. Kerfuś, który na początku swojej pracy miał za zadanie wspierać sprzedaż, jest teraz naszym ambasadorem – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Kerfuś: Gwiazda Internetu, ale nie tylko

Kerfuś, w ślad za prośbami od fanów, "rozpoczął" projektowanie swojej kolekcji ubrań. Efekty jego pracy można kupić w ponad 30 wybranych sklepach sieci Carrefour, gdzie dostępne są produkty z limitowanej kolekcji odzieży stworzonej w duchu streetwear. Na klientów czekają koszulki w dwóch wzorach – jednostronnym (w cenie 39,99 zł) oraz dwustronnym za 49,99 zł oraz kerfusiowy kapelusz w cenie 19,99 zł. Kolekcja dostępna jest do wyczerpania zapasów.

CZYTAJ WIĘCEJ: Carrefour inwestuje w modę. Kerfuś z limitowaną edycją własnych ubrań

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl