Najpopularniejszymi usługami dodatkowymi, z których korzystają kierowcy, są: mycie szyb, toaleta oraz zakup ciepłych napojów. Tylko co dziesiąty kierowca korzysta na stacji z bankomatu, myjni czy z Wi-Fi.

Kierowcy oceniając sieci stacji paliw zwracają uwagę przede wszystkim na ich dostępność. Co ciekawe, wśród pięciu najważniejszych czynników wpływających na satysfakcję kierowców ceny znalazły się na przedostatnim miejscu.

Najaktywniejsi w korzystaniu z usług dodatkowych są kierowcy tankujący na stacjach Lotosu (myjnia, mycie szyb, prysznic, fast food, sklep, Wi-Fi, bankomat) oraz Orlenu (kompresor, toaleta, ciepłe napoje).

"Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że klienci stacji paliw cenią sobie przede wszystkim ich dostępność. Pozostałe czynniki mają drugorzędne znaczenie, aczkolwiek klienci zwracają uwagę na poziom obsługi czy czystość stacji. Mimo iż obecnie zwłaszcza sieciowe stacje paliw są miejscem, gdzie można i skorzystać z internetu i napić się kawy czy zjeść coś na ciepło, kierowcy korzystają z tych udogodnień w ograniczonym zakresie" - komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

"Nie oznacza to jednak, że poziom tych usług nie jest istotny. W większym stopniu jednak można się spodziewać, że z dodatkowych opcji oferowanych przez stacje benzynowe korzystają częściej kierowcy podczas długich tras" - dodaje.

Badanie przeprowadzono metodą ankiety online na panelu konsumenckim w lutym i marcu tego roku na próbie 1.544 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl